Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Maria - 25 februari 2015 18:56

Idag var jag ju då hos sjukgymnast Mats.
Han kollade fotot av hur såret såg ut på knäet och sen så sa han " då ska skelettet av idag då".

Han mätte mina ben och vänster ben har mist 2 cm lårmuskeler...

Jag fick fem nya övningar att göra hemma...

Jag fick cykla i 5 1/2 minut och det gick bra men inte så fort:)
Fick lite ont i knäet men mest i ändan och handlederna:(
Sen blev det lite gångträning ... Det jag skulle tänka på var att ta bak hälen på vänster ben så blev det lite normalare gång :)

Sen blev det nya tider dit ...fredag och måndag för att komma igång med träningen riktigt.

Så nu har jag sagt adjö till både ställningen och kryckorna...

Det firade jag först med att ta på mig ett par jeans ... letade som tusan efter ett par men kom på att de blev förstörda i olyckan :(
Men vilken lycka att ha jeans igen :)

Sen blev det en runda till Ystad och firade med lite god mat

Och den blev det några nya fiskar till;)
3 st dvärggurami och 3 st guldgurami

Sen i eftermiddag hämtade jag Isabelle i skolan för hon slutade tidigt.
Vi åkte till Boan för hon skulle ha nya gardiner och jag hittade en jacka och ett par stövlar ... O lite annat smått krafs med....

Så jag kan väl bara sammanfatta denna dagen med några ord FRAMSTEG, GLÄDJE, LYCKLIG!!!!

Ha en underbar kväll allihopa
Det tänker jag ha
Puss på er <3.
Maria

Av Maria - 25 februari 2015 07:30

Igår var jag på APT på jobbet ;)
Så skönt att träffa allihopa och få prata lite om jobbet som man saknar en hel del :(

Fick beställning på en värmeljusförvaringsbox och passade på att göra ett litet presentrör också som är tillsalu

Nu ska denna människa stiga upp och äta lite frukost....
Sen är jag väldigt spänd på hur det ska gå hos sjukgymnasten idag....

Återkommer med det efter besöket:)

Och om nån undrar så mår både Martin och Harry bra i sitt nya hem hemma hos mig :)

Ha en fin dag
Kram
Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards