Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Maria - 2 februari 2015 21:53

När pyssellusten går igång är det bara att hänga på...
Hade två beställda kort att fixa...
De är klara nu :)

Men kunde inte riktigt sluta just då så jag fixade sex st kort som jag själv ska skicka iväg :)

Men kunde inte riktigt sluta då heller....
Har ni sett de där små gulliga pringlesrören?
Det blev fyra st såna också ikväll.
Jag kom fram till att de är utmärkta presentrör till tex smycken osv, annars kan man samla hårklämmor och tofsar i dem eller varför inte ge bort en liten godisgåva i Alla hjärtans dag?

När jag räknade materialkostnader för de andra rören måste jag tyvärr meddela att priset är ökat till 60kr för de vanliga rören, de jag gjort till värmeljus....
Och dessa små kostar 30kr/st. Går dålig ihop annars materialet.

Så förklaringen till överskriften är given... Klart att man blir öm i ändan efter några timmar på en hård trästol .... Har suttit på en huvudkudde och tagit pauser x antal gånger, men nu är jag totalt färdig för ikväll. Ska bara orka gå till toaletten och borsta tänderna också sen blir det zzzzzzz

Så sov gott och natti på er Goa vänner
Maria

Av Maria - 2 februari 2015 13:27

Det tar sig på utsidan av knäet i varje fall :)
Omläggningen av duktiga Karin två gånger i veckan gör susen.... Men jag tycker fortfarande det är äckligt!!!
Här kommer bild med ca två veckor emellan....

Mår illa när jag ser det... Örk och usch och blärk....
Sårskorpan som var över såret är bortklippt i varje fall och varet som stod under är lättare att hålla rent och få bukt med.... Men fy fan som det ser ut :(

Imorgon blir det till Hässleholm och få insidan av knät kollat... Inväntar med spänning domen så man kanske får veta något mer än nu....

Ha en fortsatt bra måndag alla vänner
Kramizar på er
Maria

Av Maria - 2 februari 2015 06:53

Det går så fort att man vänjer sig vid tidpunkter och rutiner osv.
Det sista jag gör innan jag lägger mig är att gå på toa en sista gång för att förhoppningsvis slippa gå upp på natten.
Det tar ju sin lilla tid att rulla sig upp ur sängen och det känns desto mer när man legat i samma ställning nån timme....
Men har hittat en perfekt sovställning på sidan:) .... Tycker inte om att sova på rygg haha... Man snarkar så mycket då ju hihi.
Så när man väl har kastat sig rätt med ställningen på benen på sitt ställe och fått det andra benet på sin plats så somnar jag ganska direkt.... Det är bara axeln som får lite extra stryk av denna sovstilen men men....
Har jag tur klarar jag mig utan besök på natten men vissa nätter springer jag en-två gånger extra:(

Den veckan som barnen inte är här så behöver jag oftast inte ställa klockan om jag inte har något läkarbesök på morgonen.
Visst låter det väl skönt .... Kunna ha sovmorgon nästan varje dag i en hel vecka :)..... Men nä nä ..... Klockan SEX exakt på minuten då vaknar denna och då är det toan som gäller. Har jag tur somnar jag ibland om en stund men inte var dag.....

När barnen är här ställer jag klockan på sex, men är vaken Och beredd när den ringer.
Idag får de skjuts av min lillebror Martin så jag ändrade klockan till 06.15 Men vem var vaken kl sex och gick på toa....
MOI... Jajamensan :)

Nu är det ny vecka och denna veckan är det tjockt med planerade saker.... 3-4 läkarbesök tex...
Känner att barnen får se en jättetrött tråkig mamma här på kvällarna ;(

Idag blir det till att fixa en massa papper och samla in en massa kvitton här och där som ska vidare till försäkringsbolagen mm. Sen ska knäet få sig en omläggning.... Får se om jag vågar titta på det idag.... :)

Jag önskar er en härlig ny vecka och måndag....
Kramar Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards