Alla inlägg under maj 2016

Av Maria - 31 maj 2016 17:07

Hej allihopa   

I helgen var vi ju i Danmark...


I lördags lämnade vi Isabelle utanför Jyske Bankboxen i Herning för helgens första konsert med 5sos.


Hon hade soundcheck biljett och gick in redan kl två...  Hämtade henne igen halv elva på kvällen. 


Undertiden hon var där så blev det lite shopping och mat och installering på hotellet  

När vi hämtade Isabelle grät hon floder  hon var så glad för hon hade bästa platsen för hennes del...alltså rätt kille i banden framför sig på scenen.


På söndagen började vi dagen med bilfärd tillbaka till Köpenhamn.... 


Intog zoo.....           Efter zoo mötte vi upp Jennifer och mamma Camilla för att bege oss mot konserten.... 


Alltså samma konsert som Isabelle såg på lördagen.... Men nu med sittplats   


Det räckte att killarna visade sig på scen 20.40 så var cirkusen igång.... 

     

Fan var töser kan skrika       

Det var en kanon konsert... Killarna vet hur de ska få igång dessa tokiga tonåringa töser.....


Här kommer ett litet klipp av min egen favoritlåt med 5Seconds of summer.... 


 

Kan väl sammanfatta lite snabbt att det varit en lyckad helg   


Ta hand om er och era tokiga töser om ni har några såna 

Kramiz 

Maria   



Av Maria - 27 maj 2016 21:09

Jobbeveckan är klar och jag är ganska trött... Men laddar om för helgen...

Alexander har åkt till Joakim och vi laddar för en helg i Danmark.

Isabelle har konserter både lördag och söndag och jag ska gå på söndagens konsert med 5 Seconds of summer

I morgon är konserten i Herning på Jylland så det är fem timmar i bilen först och där har hon biljett till soundchecket och insläpp redan kl två.... Och köa lite först.....
Så det blir en tidig morgon...

På söndag är konserten i Köpenhamn så det är tre timmar tillbaka innan vi kan tillbringa dagen på zoo är tanken.
De har ju sengångare där och Isabelle älskar sengångare <3.

Frågan är vilket som står högst upp på listan sen... Konserterna eller sengångarna?!?!?!?!

Ni får ha en underbar helg i varje fall:)
Det tänker vi ha.... Vädret ska vara på vår sida oxå.

Ta hand om er och var rädda om er <3.
Kramizar från lilla mej till alla er
Maria

Av Maria - 26 maj 2016 20:22

Nu när värmen börjar komma inser jag att jag inte är någon" bo på andra våningen " människa....

Saknar att kunna gå ut och sätta mig på gräset och äta frukost tex...
Vill ha det lite ledigare och friare.... Slippa höra grannarna när de duschar och barn som skriker mitt i natten och möbler som flyttas ovanpå var o varannan kväll....

Kolla hemnet och blocket och ångrar att jag inte var starkare innan och det hade varit mer rättvist med vissa saker....

Drömmar mig bort till mitt eget lilla hus med trädgård och kanske ett litet krypin där jag har min lilla pysselaffär...
Suck.... Drömma kan man alltid <3.


Här kommer i varje fall ett beställt bröllopskort 

 

Ha en skön kväll
Maria

Av Maria - 24 maj 2016 22:39

Visst är det en vacker årstid vi har nu... Allt slår ut och färgerna lyser starkare än nånsin.
Rapsfälten lyser gult vart man än tittar....vackert men förödande :(

Har en son som mår fruktansvärt dåligt av allt detta fina....
Fixat en timme i skolan måndag och tisdag sen har han gått hem med sin allergi och sovit hela förmiddagarna :(
Tabletterna och nässprayet vill inte hjälpa fullt ut, han snorar, hostar mm.
Tycker så synd om honom.
Men han ger sig inte utan går iväg på morgonen och försöker i varje fall.

En annan blir snart tokig på denna förkylning.... Orkar inte göra något...
Igår sov jag "middag" två timmar innan jobbet (hade 13-21 pass)
Idag har jag varit ledig, skickat iväg barnen, handlat och sen sovit i tre timmar!!!!!
Huvudvärken ger sig inte och kollade trycket efter de timmarnas vila idag och det var kanske lite högt 155/93.....
Jobbig förkylning detta.....

Men nu ska här sovas för det ska jobbas nu i dagarna tre sen blir det Danmark i helgen.

Ha en skön natt.... Haha...
Godnatt och dröm sött
Maria

Av Maria - 22 maj 2016 19:36

Nu är barnen hemma hos mig igen och vi ska mysa och njuta.
Veckan är full av jobb och aktiviteter och fix men det ska vi väl hinna med :).

Lägger upp ett beställt bröllopskort. Säger stort grattis och all lycka till brudparet <3.

Just nu försöker jag bli klar med en bokbeställning.... Hoppas bli klar med klipp och viket ikväll....

Ha en skön söndagskväll allihopa
Maria

Av Maria - 21 maj 2016 18:26

Nu är stöket i köket undanröjt och min tejp tog slut :(

Så här kommer kvällens två sista alster som är till salu

Fick en ny bokbeställning i eftermiddag så just nu knåpar jag med den och en annan bokbeställning som ska klippas och vikas klart :)
Det är väl den enda fördelen med att ha varit hemma sjuk.... att jag hunnit pyssla lite.
Kort har jag bara gjort något enstaka då och då i år men nu var det riktigt kul <3.

Ha nu en skön kväll så ses vi
Maria

Av Maria - 21 maj 2016 14:43

Om en vecka är det Mors Dag <3.
Fixade några mors dags kort till TILL SALU LÅDAN, 40kr/st

Jag kan ju säga att jag saknar min fina pysselhörna jag hade på Brodala :(... Så här ser det ut just nu i mitt kök...

Men nu ska jag kasta mig i soffan, dra för persiennerna och starta en bra film... Känner att hela jag behöver vila....för imorgon blir det jobbet har jag bestämt.

Ha en skön kväll om vi inte hörs av innan igen :)

Vad gillar ni bloggens nya utseende förresten?

Var rädda om varandra
Maria

Av Maria - 20 maj 2016 20:11

Vaknade med feber idag igen så jobbet blev det inget med nu ikväll :(
Känns så jobbigt att sjuka sig när det är helg.... vet att det inte är lätt att få in folk alltid :(

Så dagen har gått i pysslets tecken.... ville inte ligga på soffan och har svårt att bara sitta så...

Först dekorerade jag en bokbeställning...

Sen fixade jag mina fem kortbeställningar men de får ni se efter att de är i rätta händer.
Det var riktigt kul att göra kort... Så det blev en laddning till min lilla TILL SALU LÅDA... Ser ni något av intresse så hör av er, 40kr/st.

Nu ska jag dumpa ändan i soffan och se om jag hinner till något på Let's Daniel finalen innan jag somnar.....zzzzz....

Ha en underbar kväll finisar <3.

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards