Alla inlägg under juli 2017

Av Maria - 30 juli 2017 19:20

har redan gått av semestern!!!!
Det är sjukt så fort det går...
vad har man åstadkommit då???
Inte direkt nånting.... vem vad gör det...
DET ÄR JU SEMESTER!!!

Nästa vecka jobbar Conny alla dagar utom måndag och då åker han och en gammal jobbarkompis till Danmark en sväng :) Kul att de hittar på nått tillsammans.

Isabelle jobbar 4 av 7 dagar så hon är oxå iväg en del.

Det enda jag har planerat denna veckan som kommer är ett besök hos barnmorskan imorgon :)

Så vi får väl se vad veckan har att erbjuda för mig och Alexander...
hoppas på lite bättre väder men det är väl för mycket begärt.... :(

Hur ser planerna ut för er andra?
Chans finns alltid att göra ett besök på ullspinneriet i tommarp :)

Ha det så bra allihopa <3
Maria

Av Maria - 29 juli 2017 16:22

Barnen är inte här denna helgen och mannen har jobbat hela dagen...

Jag = uttråkad, trist, rastlös,
dåligt väder =

Får se om vi orkar hitta på något ikväll... man blir ju så tråkig i detta vädret :(

Ha en skön lördagkväll allihopa <3.
Maria

Av Maria - 25 juli 2017 09:18

... kan vi bestämma att vi sover på nätterna?
Denna natten vill jag inte ha igen, din mamma behöver sin sömn....

Vaknade kvart i tre och behövde gå på toaletten, springer ner och kissar sen upp i sängen igen....
då tycker ärtan att det är dax att leva rövare i magen.... det var fullt disco....
Jag försökte somna men det var såna volter och kickar och sammandragningar så det gick inte att sova....

klockan gick, jag spelade spel, kollade på nätet mm för att få tiden att gå och bli tröttare och kunna somna ifrån volterna.... men Nädå ....

Klockan fem börja jag bli hungrig men bestämde mig för att ligga kvar...
kvart i sex kollade jag klockan igen sen har jag äntligen somnat... en stund i varje fall....

tittade på klockan igen sju.... somna om igen men legat vaken nu sen kvart över åtta....

har en sån fruktansvärd huvudvärk nu så jag orkar inte gå ner.... men måste strax göra det ändå för mina blodtryckspiller kallar känner jag, även lite frukost och toabesök behövs nu....

tror att jag drömt om kräftor, sparris och salta skruvar nu på morgonen för det hade varit gott .... men kanske inte tillsammans ?!?!?!
men det dunkar ju så hemskt i hela huvudet....
och nu är du vaken igen lilla vän i magen <3....

Vi kan väl vara överens om att detta var en engångsföreteelse ?
Idag ska vi ju börja måla om i sovrummet och då behöver jag mitt huvud utan värk....

Godmorgon alla kära läsare, hur har er natt varit? Dela gärna med er :)

Maria

Av Maria - 24 juli 2017 20:17

Första officiella semesterdagen började ju med regn idag :(
Tog tag i pysselhörnan och sorterade, kastade och möblera om lite... så ikväll blev det lite nya kort, dubbla kort med kuvert 40kr/st.

Även en bok blev färdig idag, till salu för 200kr.

Nu är det Alldång på gång här hihi, ha en skön kväll

Kram
Maria

Av Maria - 21 juli 2017 20:05

Idag har vi varit på bröllop <3.
Connys äldste son Freddy gifte sig med sin Patrice <3.

Det var ett litet fint bröllop med de närmaste bjudna <3....
Det var kul att träffa Connys tre söner på samma gång :)

Tack Freddy och Patrice för att vi fick vara med och dela er dag <3....

Ärtan levde loppan på storebrorsans bröllop... sprallade som tusan haha...
Och idag gick vi in i sjunde månaden <3...

Nu är soffan intagen och jag stannar nog här resten av kvällen :)

Ha en underbar kväll och helg alls finisar <3.
Maria

Av Maria - 20 juli 2017 19:13

Nu ska här njutas och bara vara :)
Sammandragningarna de senaste veckorna på jobbet har varit ganska jobbiga så nu ska jag bara ta det lugnt...
bara göra sånt jag vill och orkar, inte en massa måsten...

Conny jobbar tre helger på rad nu så vi ska försöka komma iväg på något litet min sista semesterhelg innan jobbet väntar på mig igen... men vi får se hur det blir.

Men sen jag slutade halv fyra idag har jag bara legat på soffan, sovit och bara tagit det lugnt haha....

Men ska få tummarna loss att fixa ett kort och stryka kläder för imorgon är det bröllop på schemat <3.

Ha det bäst allihopa
Maria

Av Maria - 18 juli 2017 17:25

Idag är det pappas födelsedag <3.
Alla skulle ha en pappa som min pappa... han finns i vått och torrt och ställer alltid upp på vilket sätt det än behövs <3.
Han är en riktig förebild och jag är glad att ärtan i magen ska få en så underbar morfar:)

Stort grattis på födelsedagen pappa... vi älskar dej allihopa <3.

(Bilden har jag hederligt snott av min brors fb men den är så fin på pappa och lillebror)

Ha en skön kväll allihopa
Maria

Av Maria - 14 juli 2017 18:02

Efter ett superlångt uppehåll med varken motivation eller tid så har det släppt och blivit några böcker ....
De första två är beställda böcker som jag gjort i Det lilla rosa alfabetet

Denna är gjord efter Eva Wilhelmssons mönster och är till salu för 200kr.

Jag köpte ju ett bokvikningsprogram för ett bra tag sen och har ännu inte fått grepp om det helt....
men här kommer fyra klara som är till salu även dessa för 200kr/st.

Har frågat de som vikt länge och fått lite tips på förbättringar så följande jag har på G blir jag kanske ännu nöjdare med :)

Ni får ha en underbar helg.... jag ska tillbringa min på jobbet och nu är det bara fem arbetspass kvar innan det är semester :)

Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards