Alla inlägg under september 2015

Av Maria - 27 september 2015 06:49

..skulle tömma mobilen på bilder och hade en hel del beställda kort här....
Vet inte vilka jag redan lagt upp...

Idag blir det lite fix...
Halva hem mat, tre kortbeställningar ska fixas, har tre böcker att vika som är beställda....
Och jobba 16-22, sen hämta hem mina käraste barn <3.

Som jag saknar dem....

Ha en skön söndag alla fina
Maria

Av Maria - 23 september 2015 16:48

Måste ju skriva det att mönster jag gör böckerna efter är som jag köper från de som kan göra egna mönster.
En del hittar jag på fb på bokvikningssidorna där...Det finns fria filer där som man får använda.

Här kommer två till...

Har en som ska ges bort snart så bild kommer efter det och två beställningar som jag precis börjat på.
Det svåraste är att hitta böcker som räcker till... Många tjocka böcker krävs :)

Ha en skön kväl.... Nu är jag ledig till fredag kl 16!

Puss puss
Maria

Av Maria - 22 september 2015 09:28

Mina alster än så länge..... ( de som är levererade och bortgivna, står två klara till här hemma)

Bild 1: första visninge... Denna har jag själv

Bild 2: babyshower

Bild 3: arbetskollega som beställt till sitt första barnbarn

Sitter just nu och mäter upp nästa bok....
Ikväll blir det jobb :)

Ha en härlig dag
Kram
Maria

Av Maria - 21 september 2015 17:39

Testade på det här med att vika böcker efter mönster... Skitkul när man fick in i tröga hjärnan hur man skulle göra.

Steg 1: mäta och märka ut vart man ska vika .... ( tar ett tag detta men det viktigaste för att det ska bli rätt)

Steg 2: sätta igång att vika sidorna efter markeringarna man gjort innan :)
Nu börjar man se hur resultatet ska bli....

Steg 3: dekorera den färdiga boken...
Skitkul :)

Jag har kommit på mig själv att det inte är så lätt att försöka läsa boken undertiden man viker....Blir dåligt sammanhang i handlingen när man läser två rader på varje sida haha... Men men....


Nä minsann tillbaka till boken...
Ha en härlig kväll allihopa <3.
Puss på er
Maria

Av Maria - 19 september 2015 18:38

Av Maria - 17 september 2015 19:56

Huset jag hyr hör till en gård och det har varit till salu så länge jag bott här... Vet inte hur länge innan min tid.

Nu efter sommaren hade de pratat med mäklaren om fortsättning på försäljningen....
Så nu är gården till salu för sig och "mitt" hus till salu för sig.

Så i söndags var det två olika sällskap och tittade, en i måndags och på söndag är det dax igen.

Vet inte om man ska börja leta eller hur man ska göra?!?!?!

Mina hyresvärdar är här nere nu och vi pratade lite i eftermiddags.
De är så snälla och vänliga båda två.

Rolf sa det att om det mot förmodan skulle komma någon och säga att vi köper och flyttar in på tisdag då var jag välkommen att flytta in i det stora huset så jag inte blev "bostadslös" så pang bom.

Det tycker jag är väldans så snällt...Man vet ju inte om rätt person bara dyker upp och köper!

Men men inte lönt att oroa sig för detta nu känner jag.... Får ta en dag i taget....

Nu är min kaka klar i ugnen och Alexander väntar.

Ha en skön kväll.
Maria

Av Maria - 15 september 2015 13:03

Allt blir så fel när man inte mår bra!

Skulle komma igång o träna efter olyckan så att knäet, låren osv blev starkare igen. Även ryggen behöver det.

Men så var det fingret som börja knäppa sig med låsningarna hela tiden.
Tyvärr har inte kortisonsprutan haft någon större framgång i fingret, förutom att det gjorde förbannat ont. Får se vad återbesöket ger.

Kollade upp yrseln och huvudvärken och det ledde ju till medicinering för högt blodtryck!
Det blev bättre en vecka, en och halv.... Men nu har jag lika ont igen. Yrseln kommer oxå från och till :(.

Ringde läkaren och berättade att trycket varit högt i helgen när jag kolla men han trodde nu att jag har spänningar i nacken pga att jag vaknar med värken och ska uppsöka sjukgymnast. Tid bokad nästa vecka.

Gick ut en runda för en stund sen för jag tänkte att frisk luft lättar upp huvudet.
Men innan jag var hemma dunka knäet
( som har börjat göra ont igen) och yrseln var tillbaka.

Så nu är det soffläge för att få ordning i hjärnkontoret....

Tycker det är så trist bara för jag blir så negativ, trött och gnällig när jag har denna huvudvärken :(
Det hade räckt med en sak åt gången liksom, knäet kunde varit lugnt tills jag fått rätt med det andra och kunnat ta tag i min träning.

Men får vila nu för jobbet väntar 16-22 ikväll.

Ha en skön dag alla fina
Från gnällspiken på brodala

Av Maria - 12 september 2015 14:51


Gjorde ett jätteinlägg men detvbara försvann så här kommer ett förenklat, kortare för nu ska jag strax åka till jobbet till mina kära boende.

Jobbat, läkarbesök med kortisonspruta, blodtryckskontroll och provtagning.

Mycket negativa saker hela veckan så min ork och lust är slut....blivit många tårar kvällar och nätter....

Något som kunde lösts enkelt blev till en onödig röra... När det var löst målas det ut sååååååå positivt och får fina reaktioner men ingen vet hur vägen dit gick och att jag fick ta skiten IGEN!!!!!

Men man märker ju längre tiden går vilka vännerna är <3.

Ha en underbar kväll alla vänner och ni andra som läser min blogg som jag inte vet vilka ni är....

Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards