Alla inlägg under december 2015

Av Maria - 31 december 2015 23:31

Kramar till er alla <3
Maria

Av Maria - 25 december 2015 15:01

Här kommer julklappsbeställningarna jag gjort...

Denna gav jag till min barndomsvän Helena i julklapp

Jag önskar er en fortsatt härlig julhelg
Kramisar från mig
Maria

Av Maria - 23 december 2015 16:09

Nu är jag ledig tills på måndag....tror min kropp Behöver dessa fyra dagar....

Julkram till er alla
Maria

Av Maria - 20 december 2015 08:50

... När man vaknar med huvudvärk igen... efter någon dag med väldigt lite värk....
När yrselen gör sig påminn lite oftare igen...
När man har ont i armar, rygg mm....

Då startar funderingarna.....
Nu vet jag ju efter atlas undersökningen hur fel min kropp är....
Så då är ju frågan om jag nu omedvetet försöker rätt kroppen och får ont av det....Eller om jag gör något speciellt som jag inte gjort på nån dag som frambringar detta igen?

Yrseln kommer när jag vrider huvudet åt höger... Och det är ju på det hållet atlaskotan är framåt vriden..... Är det i ett visst läge som man "stör" balansen då typ i höger sidan????

Ja ni fattar nog....Man undrar en hel del....
Men ser fram emot behandlingen :)

Idag fyller min älskade son 14 år <, så ikväll blir det lite kalas för honom.

Ha en bra dag alla ni fina där ute
Kram
Maria

Av Maria - 17 december 2015 15:59

Dagen har tillbringats i Malmö....

Då var undersökningen av atlaskotan klar, det finns ju förklaring till många av mina skador....
Kotan är snedvriden framåt åt höger, linjen som skulle följa rumpan, ryggraden och nacken rakt upp var totalt fel.... vänstra benet ( som är skadebenet sen olyckan) hade14kg mer tungd på sig än det högra.
Axlarna lutar på ett håll och höfterna åt andra. Huvudets vikt som nacken håller upp är ca 5-6 kg men med min fina hållning av allt detta ger nacken en vikt på 16kg att bära.... Bilderna han tog var hemska att se.
Så visst ska jag ta denna behandlingen, det kan ju bara bli bättre. Tid bokad i januari.
Det kan ju inte bli sämre....

Nu ser jag framåt och är glad att jag har varit iväg på detta idag.

Ha en härlig kväll <3
Maria

Ni f

Av Maria - 14 december 2015 20:24

Idag är det 2:a dagen på jag vet inte hur länge...om det ens hänt i år... SOM JAG INTE BEHÖVT TA NÅGRA PANODIL :)

Håller det på att äntligen vända?

Fick brevet från röntgen idag och det fanns inget nytt där att komma med.

Röntgen av knäet är tid bokad och jag överväger starkt att kräva en röntgen på bäckenet oxå som jag hade sprickor i efter olyckan....

Känns som man vill ha allt kollat och få svar så man kan komma vidare.

Vad hittar ni på med en måndagskväll som denna?

Gissa vad jag gör..?!?!.... Viker bok :)

Snart färdigvikt och redo för press och dekoration <3....

Ha en underbar kväll alla fina :)
Puss
Maria

Av Maria - 8 december 2015 20:57

Julen är en mysig tid <3.
Så mycket känslor som rör sig inom mig....
Ikväll fuskade vi och tog fram granen...mysfaktorn är höjd här hemma.

Tror det får bli en pepparkaka oxå ikväll... Säkert något man kan se på tv:n innan man däckar helt :)

Mysig kväll på er alla <3.
Var rädda om varandra.
Maria

Av Maria - 5 december 2015 18:25

Utan vänner?

Vill önska alla fina en underbar lördagskväll :)
Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards