Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Maria - 3 februari 2015 15:40

Så dåligt jag har sovit i natt. Somna nog vid elva, vaken igen halv ett och gick på dass, in i sängen och slumra, vaken igen halv tre och gick på dass när jag ändå var vaken, in i sängen och slumra till halv fem... Sen låg jag vaken till kvart i sex då jag gick upp och gjorde mig klar innan jag väckte barnen.

Troligen lite nervös inatt inför dagens läkarbesök.

Vi styrde bilen mot Hässleholm ca kvart över sju och var i god tid innan läkarbesöket kvart över nio.

Ortopeden Samuel kom och ställde frågor om smärta mm....
Sen kände han på den friska benet, vände och vred, drog och tryckte, bockade och vicka... Allt man troligen kan göra med ett ben... Har aldrig testat alla sakerna själv :)

När han var klar med det övergick han till det skadade benet... Min tanke var bara...
Gör för fan inte likadant med detta!!!!!
Men visst gjorde han det, men han var ju såklart mer försiktig och frågade om det gjorde ont.
Sen tillbaka till det friska benet en runda igen och det skadade lite till....

När han var klar kom domen:
? korsbandet är ok ( vad han kunde känna och jämföra med det andra).
? det inre ledbandet är skadat och svullet.
? ställningen på benet i två veckor till. ( fick ta av den på natten om jag var försiktig typ .... Får nog fundera lite på den)
? sjukgymnastik börjar imorgon.
? tack vare att jag gjort mina övningar som jag fick på sjukhuset så har jag redan börjat bygga upp musklerna igen. Duktigt eller hur :)
? förlängd sjukskrivning till 1 mars denna gången, sen får vi se vad som händer.

Jag kan ju säga att jag är väldigt nöjd och glad över domen:)
Att korsbandet är ok och man slipper operation är sååååå skönt!

Fick ett gott skratt när jag läste läkarintyget om vad jag hade problem att klara nu, förutom att gå/stå normalt, gå i trappor, tunga lyft och instabil knäled så kommer vi till den roliga delen.... Svårt att huksitta eller belasta knäet i krypande!!!!
Detta sista är inget som jag överhuvudtaget har funderat på att testa just nu så det är ju skönt att det står med haha.

Känns som man kan komma tillbaka till jobbet fortare nu ... Eller jag hoppas ju det:)
Nu är det sjukgymnastik och omläggning av såret som gäller .... Vill ju gärna att det ska läka och vara helt innan man går tillbaka till jobbet så man inte åker på någon inflammation i såret :(

Sen är det ju den där tröttheten som ska arbetas bort också, men allt får ta den tid som behövs... Skyndar inte på så man får tillbaka dubbelt senare.
Tänker känna mig ok när jag går tillbaka till jobbet för mig skull, mina kollegors skull och för de boendes skull :)

Nu kommer strax barnen från skolan så får vi se vad kvällen har att ge... Lite läxläsning vet jag i varje fall.

Ha en underbar tisdagskväll önskar jag här ifrån min sköna soffa

Puss på er allihopa <3.
Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards