Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Maria - 2 mars 2015 20:25

Glömde ju att skriva det i mitt förra inlägg...
Att idag är det exakt 2 månader sen OLYCKAN var.
Känns båda bra och lite olustigt!

Jag känner att jag kommit jättelångt på min väg tillbaka från skadorna ....

Det känns ju positivt tycker jag.
Och jag är såååå jätteglad att det inte blev värre skador :(.

Det som känns mindre bra är att personen som gjorde detta mot mig eller hur man ska säga, fortfarande inte är hittad och kommer troligen inte att bli det heller. Personen i fråga kan göra om samma sak igen och den som blir träffad då har kanske inte samma tur som jag som hade min skyddsängel morfar hos mig.

Sen känns det lite jobbigt att veta att folk tror man är i bättre skick än man är för att jag ser "normal" ut...
- det ser ju inte så farligt ut som jag trodde.... ( en kommentar som kommit från någon tex).

Det är ju så att man fått andra smärtor nu på vägen.....
- ömma o onda handleder
- trötthet och smärta i knäet och benet när jag går mer än en timme i sträck
- smärta i rumpa och rygg om
jag sitter för längre på samma ställen
- något låser sig i rumpan när man minst anar det och gör att det blir svårt att flytta höger ben
- axlar, nacke och rygg värker och smärtar lite när de tycker.....
.... Men det är ju bara småsaker i det hela.

Jag har under resans gång skaffat en ny bästis....

Jag tänker mycket på olyckan vissa tillfällen, hur det gick, hur det kunde gått, hur det blivit, vad som blivit bättre efter olyckan osv.
Men jag har fortfarande inga minnen av det som hände och det är Jah mycket glad för.... <3.

Maria

Av Maria - 2 mars 2015 19:11

Såhär började min dag idag... Tre inplanerade besök på sjukhuset.

Började med omläggning av knäet ....
Såret sen mindre ut men är fortfarande gult och fult.,..
Ser ut att vara hål rakt in.... Örk....



Sen blev det läkarbesök som slutade med att jag är helt sjukskriven i två veckor till sen ska jag börja jobba 25%. 


Efter det var det sjukgymnastik på schemat... 10 minuter cykel och mina övningar.


Just nu samlar jag krafter i soffan för att orka tömma diskmaskinen och ladda om den ;)


ha en skön kväll allihopa

Maria


Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards