Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Olyckan!!!

Av Maria - 2 mars 2015 20:25

Glömde ju att skriva det i mitt förra inlägg...
Att idag är det exakt 2 månader sen OLYCKAN var.
Känns båda bra och lite olustigt!

Jag känner att jag kommit jättelångt på min väg tillbaka från skadorna ....

Det känns ju positivt tycker jag.
Och jag är såååå jätteglad att det inte blev värre skador :(.

Det som känns mindre bra är att personen som gjorde detta mot mig eller hur man ska säga, fortfarande inte är hittad och kommer troligen inte att bli det heller. Personen i fråga kan göra om samma sak igen och den som blir träffad då har kanske inte samma tur som jag som hade min skyddsängel morfar hos mig.

Sen känns det lite jobbigt att veta att folk tror man är i bättre skick än man är för att jag ser "normal" ut...
- det ser ju inte så farligt ut som jag trodde.... ( en kommentar som kommit från någon tex).

Det är ju så att man fått andra smärtor nu på vägen.....
- ömma o onda handleder
- trötthet och smärta i knäet och benet när jag går mer än en timme i sträck
- smärta i rumpa och rygg om
jag sitter för längre på samma ställen
- något låser sig i rumpan när man minst anar det och gör att det blir svårt att flytta höger ben
- axlar, nacke och rygg värker och smärtar lite när de tycker.....
.... Men det är ju bara småsaker i det hela.

Jag har under resans gång skaffat en ny bästis....

Jag tänker mycket på olyckan vissa tillfällen, hur det gick, hur det kunde gått, hur det blivit, vad som blivit bättre efter olyckan osv.
Men jag har fortfarande inga minnen av det som hände och det är Jah mycket glad för.... <3.

Maria

 
 
Ingen bild

Gun

3 mars 2015 07:59

jag förstår att många tycker att det inte syns utanpå, men smärtan inuti kan ingen se eller ens ana. Sedan är det ju den psykiska smärtan också som troligen kommer när du ska börja köra själv igen. Du vet att vi tänker på dig. Du har också hittat det bästa hjälpmedlet, att kunna skriva av dig. Kämpa på Maria, längtar efter dig och ditt glada, smittande skratt. Det jag saknar med Kajutan är just dig. Kram Gun.

 
Ingen bild

Gunilla

3 mars 2015 11:43

Åh Maria... Det är så f-bannat tråkigt att höra just det, att ana den där misstanken om att man bara "gnäller" för att få medömkan! Du får säkert också höra hur du ska hantera dina bekymmer: -drick tranbärsjuice, så gjorde min syster ;), -ät stenålderskost för så gjorde min kompis pappa ;), -slå kullerbyttor bakom soffan för det gjorde min farbrors exfru ;), -gå hela tiden med vänster fot före, det hjälper enligt en artikel i Skvallers ;) osv. Bara le o se glad ut samtidigt som du funderar på vilken film du vill se i helgen eller kanske planerar för semestern o så snart munnen slutar röra sig så tackar du för tipset o traskar vidare. Låt dem inte påverka dig mer än så. De vill förmodligen väl men det är DU som känner din kropp bäst. Det är bara DU som vet vad du orkar! Se där, där fick du ett tips från mig också :P!!
Klart att du funderar över olyckan, vad som verkligen hände, vad som kunde hänt o hur det hade påverkat dina nära o kära o alla oss andra som också bryr oss om dig. Jag hade definitivt analyserat det gång på gång på gång :)! Hur den människan som körde på en annan människa utan att kontrollera hur det gick mår idag kan vi bara fantisera om. Antingen mår hen fruktansvärt dåligt över upptäckten om vilken feg o okänslig människa hen visade sig vara som inte stannade o inte heller har erkänt sin handling senare. Eller så är hen "bara" fullständigt vidrigt dum i huvudet utan något som helst samvete o en sådan person är ju riktigt skrämmande!
Oavsett vilket så är vi många som är otroligt glada över att du trots allt inte fick ännu värre skador vid olyckan. Jag hoppas verkligen att du kommer till att bli riktigt bra igen och så småningom slippa att känna av dina skador. Vi är många som är tacksamma för att vi fortfarande kan få höra ditt glada fnitter för vi gillar dig Maria! Fortsatt lycka till med din rehabilitering!

 
Maria

Maria

3 mars 2015 16:34

Åh blir helt rörd av era fina kommentarer om mig ❤️❤️❤️
Kom några tårar här ner för kinderna 😢
Tack snälla snälla 💗💗💗

http://Mariasvardag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards