Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Maria - 22 januari 2014 11:37

Igår var jag hos min systers barn och "lekte" när hon var iväg på massage.

Vi lekte mamma, pappa, barn och moster....  

 


Emmy var mamma, Viktor pappa, de hade fyra barn så jag som moster Gabriella eller Petronella ( minns inte vilket det blev till slut) fick hjälpa till att passa alla barnen. De hade några kompisar som skulle sova där också.


Vi hade fullt upp med att koka gröt och mata alla, sen skulle de vila middag och läsas saga för....upp och leka lite sen blev det sänggående igen...och moster glöm inte att ta av dem kläderna och byta blöjor på dem!!!     


Det roligaste var när Emmy skulle komma på hur gammal Viktor skulle vara som pappa....

Emmy: - Viktor får ju vara 80 eftersom han är pappa

Jag; - Men då är han ju en gammal gubbe!!!

Emmy: - tycker du 60 då moster?

Jag: Det e kanske lite gammalt eftersom barnen är så små....

Emmy: - Ok då får han vara som min pappa..

Jag: - ok hur gammal är han då?

Emmy: - 74!!!

Jag: - Va???

Emmy: - Nähä hur gammal e han då???

Jag: - han ska fylla 35...

Emmy: - Ok då får Viktor vara 34 så blir han snart 35!


Goa unge hon vet precis vad hon pratar om   

Var så kul att sitta och bara titta när de lekte också...Emmy sa till Viktor att nu ska barnen sova...

Då tog han en docka och bäddade ner i soffan sen hysschade han åt mig att vara tyst ....mysigt. 

Han tyckte det var jättekul att driva med moster också....han skulle äta gröt men då satte han sig under bordet och bara skrattade åt mig....blev inget gröt i den lurifaxen förrän mamma kom hem....


Kan ju säga att man blir allt lite sugen på att jobba med barn igen   

Nä minsann....nu ska jag ta och få något gjort här hemma kanske....kanske...

/ Maria


Av Maria - 22 januari 2014 07:03

Beställt och levererat


 

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards