Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Maria - 1 januari 2014 12:39

Jaha, en liten tillbaka blick över det gångna året....Känns inte som det hänt något så utöver detvanliga!

 

JANUARI


Tillbaka till rutiner igen efter jul och nyår och jullov.

Januari gled nog ganska händelselöst förbi, inga större sensationer...

Isabelle fyllde 14 år     


FEBRUARI


Ja, inga större sensationer här heller....vi firade vänners födelsedagar. Man jobbade på som vanligt igen...Sportlovet kom och gick...


MARS

 

Familjen Hernedahls yngsta tillskott Ronja    blev döpt i Tommarps kyrka.  

Vi firade mitt äldsta gudbarn Emmy på hennes 5 års dag och hennes pappas födelsedag.

Jag tog äntligen tag i min huvudvärk och gick till vårdcentralen....Det som visade sig direkt var att de piller jag åt för att bota min huvudvärk...trodde jag....hade huvudvärk som biverkningen....    

I påsk hade vi utställning nere på Spinneriet....jag hade mina kort där nere (var där lite mellan jobbepassen), min bror Martin ställde ut sin foto och Inger Cronqvist ställde ut sina fina tavlor.     


APRIL


Jag var i väg och röntgade mitt huvud...men där fanns INGENTING hihi...skönt men bara för det försvann ju inte huvudvärken   

Guddotter Emmy hade dansuppvisning i Tommarps Bygdegård...riktigt kul att var med och titta på         

Jag blev ett år äldre....


MAJ


Vi firade min bror Mikaels 30 års dag och gudson Williams 3 års dag och Mikaels bonusson Maximillians 10 års dag 

Den 8 maj åkte jag och Isabelle, min bror Martin med sambo Josse till Stockholm...

34 år gammal och första gången i Stockholm...  

Isabelle och jag var på One direction konsert på Friende Arena....vilken upplevelse, 30 000 skrikande, gråtande tjejer på samma ställe                  

Det blir konsert igen i Köpenhamn 16 juni 2014....

Jag och min bror Martin lärde en gammal klasskompis och hans blivande fru att dansa vals   

Mors dag firade vi hemma hos mamma allihopa   


JUNI

 

Min fina jobbekompis Rebecca fyllde 30 år   så vi överraskande henne med ett restaurangbesök i Ystad       

Vi firade syster Monica och systerson Viktor 1års födelsedagar...

Det blev skolavslutning och Isabelle slutade sjunde klass   och Alexander femte klass  

Midsommarafton firade vi hemma hos oss i år och det var min tur att jobba midsommar i år

Vi firade sista gudbarnet Majas 3 årsdag ihop med storebror Hugos 6 års dag.

Tjejkväll med goda vänner innan semester tid...


JULI


Invigning av vår nya pool       

Joakim och en arbetskompis köpte Ferrmek AB ihop....

Semestern började den 22 juli och den var efterlängtad

Vi åkte till Bakken med goda vännerna Maria och Johhny, Nora och Tilda

Den 28 juli var det 15 år sen jag flyttade till Joakim.


AUGUSTI


Vi hyrde stuga i ullared 2 nätter och shoppade loss

Njöt av semestern, bad och sol

Vi var i Kristianstad på RIX FM festival där Isabelle var i himmelriket bland alla favoritkillar     

Skolan började igen den 19 augusti och likaså jobbedax igen...


SEPTEMBER

 

Rutinerna på plats igen...

Vi hade möhippa för Joakims kusin Maria i början av september

Isabelle började läsa för prästen...

Det blev bröllop den 21 september...Maria och Jonas ....jättefina var de         


OKTOBER


Planeringsdagar i Ystad på Saltsjöbadet med jobbet. 

Vi var iväg i Malmö på Utmaningarnas hus och självklart vann vårt lag...Erika, Rebecca, Gun och jag   

Två givande dagar tycker jag det var och kan bara rekommendera Utmaningarnas hus där det var jättekul


NOVEMBER


Började med Österlen Lyser på spinneriet...lika fint som vanligt och iu år slog vi hop det med en liten höst/julmarknad inne i spinneriet

Vi firade släktens minsting Ronja 1 år

Fars dags frukost hemma hos pappa innan jobbet

15 november var det äntligen dax för Ladies night i malmö.....Med RONAN KEATING       

Så nu är man såld på hans musik igen...lyssnar på någon låt varje dag....

Hoppas verkligen att Boyzone som just haft 20 års turne ska komma till Sverige   

Mormor blev sämre och fick flytta till ett korttidsboende 88 år 

Julbord på Öja med Joakims jobb...jättegod mat, trevligt sällskap och personal   


DECEMBER

 

Välgörenhetskonsert i Vallby kyrka med insamling til Barncancerföreningen  

Adventsstök, julbak osv...

  

Julbord med jobbet Brösarp  

Jag fick som jag ville...Kevin walker vann Idol....( vet att inte många håller med mig med skit samma)   

 

Pepparkaksbak med kusinerna   

Alexander fyllde 12 år        

Sen blev det ju jul igen...     

Och nyår firade vi hos min systers familj och som jag skrev in inlägget i går väntade en underbar 3 rätters meny på oss     


På scrapbooking fronten har jag skrivit ner alla kort som jag fått beställt och som jag sålt utöver det och summan av det hela är 321 sålda kort 2013 och av dessa var 122 st beställda till speciella syften med egna önskemål.

Nästa steg är nu att få till min egnen lilla pysselhörna här hemma. Plasten är utvald så nu ska det bara inhandlas en sekretär eller skrivbord av något slag så jag kan komma igång och fixa till mitt lilla bo   


Jag ser framemot detta nya året...mycket som kommer hända....Isabelle fyller 15 och ska bli konfirmerad...många som nollar och femmar i familjen och bland vännerna.

På medarbetasamtalet skulle man sätta ett mål för sig 2014 så det är bara till att ta tag i det....  

Just nu önskar jag mest av allt att mitt ryggonda ska gå bort så man kan komma igång med träning och lite så igen.


Jag önskar er alla ett underbart 2014.....allt kan bara bli bättre om man själv vill och hjälper till 

/ Maria   



Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards