Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Maria - 10 januari 2014 22:34

De senaste dagarna har jag fått en massa pikar av mannen angående min musiksmak...

 

"Bla att jag inte klär mig som en 20-åring"....men lyssnar på samma musik som en 15-åring....

 

En var mer som en fråga om jag samlar på dåliga låtar...

 

En kom på facebook igår kväll när jag la upp ett foto på honom när han lagade mat och jag lyssnade på spotify....  

 


Dessa finns bla på min spotify lista om någon nu är nyfiken på min hemska musiksmak....

 

 


Måste ju säga att jag har väldigt dålig koll på musik. Jag kan höra en bra låt på radion och fråga vem som sjunger....nästa gång jag hör låten så frågar jag igen...

 

Nu kan jag ju bara säga att en del av de som är med på listan har jag bara en låt med som jag tycker är bra...andra har jag hela album...

 

Sen är nog min kära dotter lite skuld till delar av min musiksmak....så som hon spelar här hemma, alltid, högt och samma låtar så blir det ju att man nynnar med och kanske tom tycker att vissa av dem är bra...

 

Ja....som sagt...vi har nog inte någon låt som vi gillar båda två...mannen och jag....de är i så fall väldigt få...

 

När vi blev tillsammans för snart 17år sen så hade jag mina väggar tapetserade med bla Arvingarna....   

 

Men det är ju bara till att konstatera att det då inte kan ha varit min musiksmak som fick honom på fall för alla dessa år sen....   

 

Det måste varit något annat som var tilltalande då han fortfarnade är kvar och både har skaffat två barn      och gift sig med mig  ...något måste jag ju ha gjort rätt då eller? hihi 

 

 

Detta var mest ett skämt inlägg...men jag kunde inte låta bli....  

 

 Här kommer låtar med artisterna på första raden av mitt spotifycollage   

 

Härlig lördag på er alla finisar   

/ Maria

Av Maria - 10 januari 2014 16:45

till MIG själv idag   


Jag har lyckats städa hela ovanvåningen och halva nedanvåning idag.....

Som tur är har ingen sett hur det har gått till....halvkrypande längst fönsterbrädorna där uppe, men skit i det....

Nu är det rent och fint och bara dressingroom, finrum och toaletter kvar till imorgon   

Det är nog ingen hemlighet att jag velat kasta ut julen länge länge...så nu har jag bara stjärnorna kvar i finrummet och dressingrummet.... Så skönt att bli av med det...


Nu säger jag välkommen våren...JAG VILL INTE HA NÅN SNÖ   hihi


 

Nu ska jag göra mina övningar igen sen ta en varm, lång välbehövlig dusch   (inte riktigt en dusch men men)

Sonen har bestämt att mannen ska laga kebeb och strips ikväll...så jag tror att jag ska inta soffan med en bra bok efter duschen.


Ikväll kl 19.00 sitter familjen spikad framför tv, då det är Wild kids....en klasskompis till Alexander är med i Laget Lejonen... säger stort lycka till Jonathan

 

(bilden är lånad från internet) Jonathan längst upp till vänster


Nä minsann....dax att få fart igen


Ha en härlig helg allihopa

Maria   

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards