Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 18 augusti 2013 22:08

Sista kvällen på semestern går mot sitt slut.... Ångesten är stor, mycket som jag skulle gjort som inte blivit gjort..... Men så är det ju alltid! Känner att jag varit extra lat denna semestern.... Kanske därför det inte känns som det är tid redan?

Ny vecka imorgon, Alexander börjar sjätte klass!!!!!!
Är det klokt?????
Isabelle börjar i åttan på tisdag!
Var tog mina småttingar vägen?!?!?!?!

Själv börjar jag min första jobbevecka efter semestern med en ledig dag.... Inte fel!
Joakim har nya utmaningar som väntar honom.

Allt rullar på i sin gilla gång....
Det ska bli skönt med lite rutiner igen i vardagen, för det har det inte funnits på länge!!!!!!
Vädret har ju verkligen hjälpt till idag.... Fått mig att inse att sommaren är över.... Hösten är på G!

Det positiva är ju då mysiga kvällar med levande ljus och filten i soffan framför en bra film.

Ja jag får väl plocka fram jobbekläderna och jobbeskorna, skåpnyckeln och förbereda inför jobb igen.... Det märkliga är bara att när man väl sätter foten innanför dörren på jobbet så kommer det inte kännas som att det var fyra veckor sen sist !!!!!

Ha det bra!
Maria

Av Maria - 18 augusti 2013 12:15


Igår var vi iväg i Malmö på     som jag nämnt innan.


Det var Joakim och jag, Isabelle och hennes kompis Moa.

Konserten började 17.30 men vi körde vid 11 för det var signeringar från kl 13.00

De var ju ganska smarta på detta stället....ville man ha en autograf fick man köpa något av artisten!

Först ut var Oscar Zia....tjejerna fick singeln #fail  av Joakim 

 

Lyckliga   

Nästa på tur var Anton Ewald....och tjejerna fick hans EP med 5 låtar på   

     

Ulrik var på tur efter det men eftersom Isabelle redan har 5 autografter av honom så fick hon nöja sig med at ta foto av honom här tycker vi   

 

Även Emmelie de Forest signerade men av nån konstig anledning behövdes där varken foto eller autograf   

Tjejerna ställde sig vid scenen redan vid 3...men vi tog en runda på stan och gick dit vid fem. 


NU BLIR DET BLANDAD KVALITET PÅ BILDERNA...VISSA HAR JAG SNOTT AV ISABELLE SOM STOD PÅ 3:DJE RADEN...VISSA ÄR MINA DÅ HON BARA FILMAT OCH DE ÄR JU LÄNGRE BAKIFRÅN


17.30....RIX FM programledarna RIX MORRON ZOO Adam, Brita och Markolio

 

 Först ut var STATE OF DRAMA.....enda bandet ikväll .....Isabelles favorit är EMIL sångaren       

  

 


På tur stod Oscar Zia ...

 


Sen kom Behrang Miri Jalla dansa...i melodifestivalen

 


Sen kom gullplutten Ulrik Munther

 


Nästa man...kille Anton Ewald

 


Snyggaste i kväll Erik Segerstedt   

 


Erik och Tone sjöng sin Hello goodbye 

 


Markolio rockade loss en sväng

 


Kvällens finaste smile kom sen Måns Zelmerlöw   

 


Efter Måns kom nästa kille Eric Saade...vilket liv det blev   

 


Eurovision vinnaren 2013 Emmelie de Forest 

 


Sist ut var Loreen...så jäkla bra   

 



Ja vad ska man säga ....fullt ös från början till slut!!!

Jättekul att höra så många duktiga artister vi har...även om inte alla är de man lyssnar på i vanliga fall kanske.


Tjejerna var supernöjda           

De försökte berätta på vägen hem vem som tittat på dem, vinkat till dem osv osv.....jag kan inte återberätta det, men det var ett himla pladder i bilen hem.....


Nu är det söndag och allt ska fixas inför skolstart imorgon och tisdag, åter till jobbet på tisdag osv osv

Ha en skön söndag....jag ska NJUTA AV DEN SISTA SEMESTERDAGEN!!!!!!

Imorgon är jag ju bara ledig från schemat   

Av Maria - 17 augusti 2013 23:48

Nya vykort med kuvert, 20 kr/st


       

Maria

Av Maria - 17 augusti 2013 20:42

Då var Rix FM avklarad för i år.... Två nöjda tjejer försöker förmedla allt det sett och hört.... Set är ett jäkla kackel haha!!
Kommer ett ordentligt inlägg imorgon
Ha en skön lördag kväll

Av Maria - 17 augusti 2013 09:00


Jag fastnade igen....satt hela kvällen efter maten och gjorde julkort....  

Jag fick två kort sålda igår kväll och 1 ny beställning också i går kväll....   


Här kommer foton på de nya julkorten haha...


Dessa första är dubbla kort med kuvert 30kr/st


     


Här kommer vykorten 20kr/st


       


Då är det lördag...sista helgen på semester!

Vi blev bjudna på kräftskiva ikväll...men tyvärr kan vi inte det....jag som skulle kunna trycka i mig två kilo nu!

I stället ska vi köra till Malmö på RIX FM festivalen...har lovat Isabelle det hela sommaren   

Konserten börjar 17.30...men vi måste vara där 13.00 för då ska någon av killarna skriva autografter...sen rullar det på med ny artist som ska skriva..osv osv


Så vi får väl se vad denna dagen slutar....om det bara blir klapp i händer och sång eller   ...hopp och skutt   eller tom tårar   som det varit flera gånger förr när Isabelle ska se på sina favoriter   


Återkommer om det senare!!!


Nä nu får man väl sätta fart och bli klar...fixa till Alexander också som inte alls tänker följa med oss idag hihi

Ha en skön lördag....Det tänker jag ha   


Maria

Av Maria - 16 augusti 2013 17:32


Jag har fått några förfrågningar om vilka kort som är till salu ....och jag har ju mängder av kort...kan inte sluta göra som ni kanske förstått   

Pysseloman kanske ??!!??!!   

 

Så nu kommer här ett inlägg med alla mina kort som är till salu...

(utan jul och påskkorten)

 

Ser man något av intresse är det bara att skriva en kommentar här eller inboxa på facebook eller maila mig...

(ser lite tomt ut men har strykit över min adress och mobil nr)

  


I mån av plats kan jag sätta dit namn och ålder på korten....likaså på dopkorten sätter jag dit namn och datum eller annat önskemål


Först ut är mina dubbla minikort till tex blombuketten...10 kr/st

 

 


Nästa på tur är mina bokmärken 15kr/st...man kan beställa efter eget önskemål och färg och text

 

 

Nästa ut är dubbla kort med kuvert, blandade motiv (mer åt vuxen hållet) 35kr/st

        

 

Nästa ut är dubbla kort med kuvert ( lite större än föregående) 40 kr/st

 

 

På tur är mina vykort medföljande kuvert, blandade motiv 20kr/st

   

 

Några till vykort med kuvert och "dyrare" material 25kr/st

 

 

Nästa på tur, dubbla barnkort med kuvert..blandade motiv 35kr/st

   

 


Barnvykort med kuvert 20 kr/st

 

 

Något till det nyfödda, dubbla hjärtkort med kuvert 35kr/ st

 

 


Och så klart dopet....dubbla kort med kuvert 35 kr /st

 

 

Och till sist ett dubbelt budskapskort med kuvert 35kr

 

 


Det var det hela....

Nu e det fredag kväll....den sista på semstern   

Ha det gott

/ Maria



Av Maria - 16 augusti 2013 16:39

Har nu förberett alla mina tomma kort med min egen lilla " signatur" stämpel. Lättare att få det snyggt innan man börjar pynta framsidan :)

Av Maria - 16 augusti 2013 16:05


Nytt utseende på bloggen   


Vad tycker ni ...bättre     ???


Eller ...sämre     


Kom gärna med kommentarer så jag vet vilken ni föredrar   


Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards