Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 23 augusti 2013 15:07

Idag har det blivit några timmars ogräsbekämpning på spinneriet... Härligt väder har det ju oxå varit... Underbart!
Nu är det strax dax att påbörja jobbehelgen.... Så ha en skönt helg!
/ Maria

     

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Maria - 22 augusti 2013 22:16

Ska börja på första av tre böckerna... Alla andra har nog läst dem redan men jag är lite sent på det... Haft så mycket andra böcker att läsa och förutom dessa tre ligger det fem st på tur under sängbordet!
Så god natt och sov gott

Av Maria - 22 augusti 2013 11:49

  

Har varit ute på rundan i nya skorna...jättesköna! Kanonköp   

Idag hade jag sällskap med Linda och deras hundar...kul med lite omväxling och ha nån att prata med ...inte bara musiken...

Förtydligande .....jag brukar inte prata med musiken!!!!! Blir i så fall lite medsjung i texterna hihi


En välförtjänt frukost slank sen ner och de svettiga kläderna åkte av....

Sen har jag städat ovanvåningen, dammat, dammsugit, torkat golven, vattnat blommorna och bäddat rent.....HÄRLIGT!!!! Hoppas inte att grannen såg när jag for runt i svettiga underkläder med dammsugaren

(Han stod utanför och tvättade sin bil)


Nu sitter jag här vid datorn och svettar ur mig med en liten lunch 

 

Sen blir det en efterlängtad dusch och in och till stan och handla lite förnödenheter...hihi

Får se om jag städar nedanvåningen i em eller tar den imorgon fm?!?!


Denna första jobbeveckan har jag ju haft perfekta turer...lagom jobb, heldag i tisdags och kvällstur igår...helt ledig idag och sen e det visserligen jobbehelg fredag- söndag men känns ändå som lite mjukstart.


Nä minsann....nu ska jag äta!!!!

Ha en skön dag

Maria


Av Maria - 21 augusti 2013 21:31

Av Maria - 21 augusti 2013 12:59

Idag är båda barnen iväg i skolan och jag jobbar kväll.

Vardagen är i rullning....


Jag knåpade ihop en ny spotify lista snabbt i morse med 10 snabba låtar...sen blev den rundan....


 

Kul att se....det gav någon minuts resultat....gick 300 m längre idag (vet inte var jag startade runkeeper igår hihi)

men fick bättre tid...BRA MUSIK ....Jag fick upp farten lite....hihi


   


I fm gjorde jag sen en sak jag länge skulle gjort...köpte nya skor....Hjälper kanske lite till på traven....  


 

Jag får väl se hur det går imorgon....( blir kanske i och för sig skoskav först men men...)


Fixar lite här hemma nu innan det är dax att köra till jobbet...

Och så ska jag sätta några flaskor jordgubbssnaps också i em....mums   

Ha en härlig dag allihopa.

Här kommer två kort som är beställda och levererade, på köpet i dagens inlägg   


 


Hej svej 
Maria


Av Maria - 20 augusti 2013 19:58

Då var man inne i rollerna igen.... Känns inte som det var 4 veckor sen sist !!!!!!

Av Maria - 19 augusti 2013 19:52


Är det någon som är intresserad av hur Isablle upplevde hela RIX FM så kolla in på hennes blogg

Den ligger bland mina länkar...lite mer detaljerat än mitt hihi           

Av Maria - 19 augusti 2013 18:31


Började dagen men en härlig promenad när jag lämnat Alexander vid bussen


   

Problemet är bara att jag inte kan gå FORT!!!!! Jaja, det e ju inte nån snigelfart men tempot som man ser så många sussa förbi i....det går inte   


Kom på när jag gick att jag måste göra en spotifylista med lite fart i låtarna.....  

Jag har många "fina" låtar på min ...men inte det rätta öset för att få upp tempot...så det får bli på min att fixa lista   

   

Jag har en runda som tar ganska exakt 1 timme i mitt otränade tempo... får se om man kan korta tiden med bättre musik hihi.


Det blev en härlig dusch sen och en liten frukost med kräftor....mums   

Sen har dagen bara flytit på, varit och slängt sopsortering, strykit undan, Fb, tvättat, diskat mm


Nu sitter jag halvdöd med världens huvudvärk....har inte haft den på mina 4 semester veckor....men nu är det tid igen....så drygt   

Väntar på köttet som mannen har på grillen, gäller att ta tillvara alla fina kvällar vi har kvar   


Ha en fin vecka allihopa   


Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards