Alla inlägg under april 2014

Av Maria - 11 april 2014 21:57

Ja då har barnen påsklov :)
Själv innebär det jobbehelg.... Men börjar inte förrän fyra imorgon.

Ikväll har jag gjort några påskpåsar.... Alternativ till påskägget!
Till salu för 35kr/st

Njut och ha en skön helg!
Blev lite vårligt i trädgården idag

/Maria

Av Maria - 9 april 2014 21:13

Har fixat tre kortbeställningar idag och gjorde fyra andra kort som jag tänkt göra ett tag....
Ville göra några i serie med enkel stil utan en massa detaljer denna gång

De är till salu för 25kr/st.

Av Maria - 8 april 2014 22:31

Efter en lugn och mysig dag på jobbet så körde vi iväg och köpte bil... Tittade på den i helgen och idag hämtade vi hem den!
En passat CC....

Troligen tycker mannen att jag är så snäll att jag förtjänade ett lyft från den rostiga mazdan :)

Har inte testat att köra den än....
Får väl se imorgon bitti vilken bil som står kvar när jag ska köra till jobbet.... Pärlan eller gula faran haha....

Den gule har jag ju fått låna nån gång ibland men det blir kanske lite oftare nu framöver, vem vet!

Men nu ska lampan släckas och ögonen bommas igen.

Sov gott finisar
/Maria

Av Maria - 6 april 2014 07:36

Igår var vi bjudna på 80-års fest till grannen Svend.
Det var en mycket trevlig kväll med god mat och härliga människor.
Det stämmer så bra vad en annan granne sa i sitt tal.... Att de finns en sån gemenskap i byn grannarna och de som är nyinflyttade tas emot med öppna armar:)
Det är en härligt gäng de här byborna.

Jag fixade ett lite annorlunda kort till Svend och det slutade med att det skickades runt på borden så alla skulle se det hihi... Pinsamt men men....

Har även haft ett beställningskort som hamnade hos sina ägare igår

Ikväll kommer Isabelle hem igen... Det lilla jag haft kontakt med henne verkar hon haft det jättekul och många upplevelser att minnas.
Det största i hennes ögon är att hon blivit fotad vid Berlin muren på exakt samma ställe som Niall i One Direction.... Haha

Ja.... Jag hade ju tänkt sova länge idag men blev väckt kl sju då Isabelle skickade på chatten.... Tyvärr har jag väldigt svårt för att somna om igen.

Men ha en skön söndag
/Maria

Av Maria - 4 april 2014 20:11

Ledig helg... :)
Isabelle åkte till Berlin imorse med konfan.
Chattat med henne ikväll över fb och de har det bra... Skönt att höra <3

Vi har ätit tacos ikväll och jag har fått rätt på mormors album. Allt är sorterat så det blir i rätt ordning... Nu ska jag bara få in sidorna och leta fram foton jag saknar för att få det klart.
Lite svårt att hålla mig till det enkla och avskalade men det blir det... Hon ska ju kunna titta i det och minnas utan att det finns en massa detaljer som stör henne.

Ska bli kul att se vad hon tycker om det sen :)

Ha en härlig kväll allihopa
/Maria

Av Maria - 2 april 2014 17:20

På spinneriet i tommarp kan man bli fadder till ett fönster!
Pengarna man skänker går då till renoveringen av ett fönster i spinneriet.
De som blivit faddrar än så länge (14st) tror jag det var.... Har fått ett fadderbevis... Eller är på väg att få ett fadderbevis på posten :)

Så här ser de ut ...

Så känner man sig sugen på att bidra med detta så kan man kontakta min lillebror Martin.... Finns en mail men kan inte den utantill, men lämnar gärna ut den vid förfrågan.

/Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards