Alla inlägg den 26 april 2014

Av Maria - 26 april 2014 22:44

Jag skämtar ofta om att jag har tidig alz och är glömsk ....
Blandar ihop ord eller rättare sagt kör ihop ord och växlar om bokstäverna tex kopatis = kokt potatis, tungan e hyll= hyllan e tung, rädda bent = bädda rent.... Ja ni hänger med!

Tror jag skrivit innan om mormor som nu flyttat till ett boende och demensavdelning.
Hon har blivit så mycket sämre efter en lunginflammation.... :(

Sen har jag då farmor som väntar på boende...
Jag var nere om hos henne igår och hämtade lite saker och pratade med henne en stund. Efter ett tag när jag skulle köra säger farmor till mig... - jag tror inte vi träffats förr!!!!
Det tog rakt i hjärtat.... Jag vet att hon inte minns vilka vi är men det kändes ändå när man fick det så rakt på:(

Det är ju helt annat när man är på jobbet och får höra det där kanske... Det hör ju till något vis... Men när det kommer från en anhörig blir det genast tuffare:(




Demens är verkligen en hemsk sjukdom.... Man kan ju bli en helt annan person, både i positiv och negativ bemärkelse

Oro, ångest, aggressivitet, rädsla, osv.....

Eller pigg och glad, sjunga och dansa, inte ha koll på sin omgivning men ändå kunna njuta för stunden:)

Jag har sagt många gånger att om jag blir så här eller gör sig här.... Så lås in mig och släng bort nyckeln eller bara skjut mig direkt.... Det är ju absolut inget att skämta om men man har ju sett en hel del saker som man kan få för dig att göra av denna hemska sjukdom.

Usch ja... Det var bara lite trötta tankar så här ifrån sängen.
Nu ska jag försöka sova så jag kommer upp i tid imorgon och kan fixa det sista till konfirmationen.

Sov gott alla <3
/Maria

Av Maria - 26 april 2014 16:15

Beställt och levererat  

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards