Alla inlägg under december 2013

Av Maria - 17 december 2013 21:27

Nu är det inte många dagar kvar till Alexander fyller 12!!!!!
Shit..... Hänger inte ned i svängarna.....

Ikväll kom han och tyckte att han kunde ju få en HÅRD paket i dag eftersom det snart är fredag!!!!!
Nej nej.... Den gick inte mamma med på!!!!

Jag har fixar till hans presenter och skrivit i hans gästbok ikväll som jag gör inför varje födelsedag..... Tycker det är ganska kul att gå tillbaka och läsa.
Har även klistrat in hans födelseberättelse som dagis ville ha när de firade där.
Det är inte lika lätt att köpa presenter längre.... Dyrare önskemål ger färre presenter.... Men men jag tror att han blir nöjd!

Så nu ska jag bara fixa ett kort åt honom också så är vi nog redo för födelsedag allihopa ( ska bara städa och handla hem maten också nu torsdag och fredag så är allt lugnt).

Sov gott alla fina vänner
/Maria

Av Maria - 17 december 2013 18:08

Hade lätt kunnat gå och lägga mig för natten nu...

Av Maria - 16 december 2013 21:17

Alexander har varit på Emporia och shoppat idag med klassen...

har var mycket nöjd med sina inköp   

Jag fick säga åt honom igår att inte köpa något som han hade med på sin önskelista.....Och det hade han gjort om jag inte sagt något....(enligt det han berättat att han tittat på ).


Dagen för min del har tillbringats i Kristianstad för den sista julshoppingen och födelsedagspaket åt sonen.

Så nu är det ett paket som inväntas med posten och två som ska inhandlas mer men som jag vet vad det ska vara....skönt!!!!!!

Sen har jag ju min lille man kvar....NÅGRA BRA TIPS PÅ VAD HAN KAN FÅ??????

Han har inte önskat sig något.....Troligen är det ju så att han inget behöver då han ju har MIg....sin lilla fru  

     


Nä men jag får komma på något och försöka hinna handla det på fredag...som är enda dagen där möjlighet finns innan julafton....


Så här såg det ut när vi kom hem ikväll....


   


Och nu ser det ut så här...


 

Skönt att nästan vara klar....jag brukar vara färdig typ i november med alla julklappar men i år har jag inte fått tummarna loss i tid....


Nu ska jag alldeles strax krypa ner i sängen...imorgon är det tid för jobb   


Sov gott mina vänner   

Av Maria - 15 december 2013 18:34


Denna helgen har jag bara haft det så bra   

I lördags jobbade jag extra med fina Pernilla på förmiddagen....grå trist dag men mysigt på jobbet   

Sen på kvällen träffade vi äntligen min bästa vän sen barndomen Helena och hennes familj + min storasyster Monica med familjen + Helenas storasyter maria med familj.....Det var jättelängesen vi var samlade allihopa....sjukdomar och jobb har satt käppar i hjulen länge......

Men igår var vi allihopa...så mysig kväll....kanongod middag och fika....tror jag har hittat min meny att bjuda på när Alexander ska ha sin fest !


Åtta barn samlade i åldrarna snart 15 till 1,5 år...och alla har jättekul ihopa      

Så härligt 


 


Idag söndag har vi enligt tradition bakat pepparkakor med systeryster och barnen.....( det var inte lätt att få ihop en dag till detta heller...)

Det kan gå ganska vilt till när dessa barn bakar ihopa....vi var nog alla fulla med mjöl vid något tillfälle...en lite kakor på golvet, eller rättare sagt en hel plåt...SOM JAG BLEV BESKYLLD FÖR ATT HA VÄLT NER  TROR ABSOLUT INTE ATT DET VAR SÅ MEN JAG HADE JU MJÖL I HELA ANSIKTET EFTER EN DUSCH AV ISABELLE SÅ JAG VET INTE!!!!

Och som vanligt är det Monica och jag som sitter ensamma kvar och gör de sista pepparkakorna....   


 

Nu är det söndag kväll och jag ska gå och laga till kvällsmaten innan det blir soffhäng....

Ha en skön 3:dje advent alla fina människor   


 


Har ni sett något på  musikhjälpen på tv????

Här kommer i varje fall ett klipp från igår när Kevin var med   



/ Maria



Av Maria - 13 december 2013 18:49

13 december luciadagen, fredagen den 13:e.... Men än då länge lungt :)

Igår var jag och såg mitt äldsta gudbarn Emmy när hon gick lucia på sitt dagis... Så mysigt <3
Träffade även mitt gudbarn Maja där... Lilla sötnosen <3
Lillebror Viktor trivdes han med i sin söta tomtedress.

Idag har vi haft dagis/fritids på jobbet och lussat för oss... Så duktiga tjejer och killar.
Sen blev det lussebullar, pepparkakor, choklad och skumtomtar....
En riktigt mysig dag på jobbet.

Ikväll bjöd mannen på mat.... Fläskfilé planka..... Jättegott men nu behöver jag nog ingen mer mat denna veckan....

Det blir nog soffan för hela slanten ikväll, skallebank och imorgon fm ska jag in och flyta på jobbet....

Men nu är det fredagkväll.... Undrar om det går något kul på tv:n ikväll?!?

Önskar er alla en härlig fredagsmys kväll
/Maria

Av Maria - 13 december 2013 09:00

Beställt och levererat


 


Av Maria - 11 december 2013 15:51

Har fixat till bloggen lite idag...får ju ha lite julkänsla här också   


När jag var i farten gick jag igenom min till salu låda med kort....har haft den på jobbet ett tag och detta är vad som finns kvar just nu...( det blev inte direkt nån bra kvalitet på bildena men men...julkorten har försvunnit som smör i backen....


                      Bjuder på en superbra låt när jag änddå är igång...

Tack och hej


Av Maria - 11 december 2013 14:22

Idag är det helt ledig dag...har passat på att få lite bakat...lussekatter och pepparkakor stod på schemat idag   


  Skönt att få det klart...det närmar ju sig jul med stormsteg....

Just nu ....njuter jag bara av den sista kvarten ensam hemma....

 

Glöggen är god och kakorna blev bra...inte så vackra kanske men goda   


Under tiden jag sitter här och knappar på datorn och fikar så försöker jag komma på vad man ska ge sin son i paket när han fyller 12 den 20 december...inte så lätt när det är så nära jul och han inte direkt har något på önskelistan...  

Sen är nästa stora fråga...vad ska vi bjuda gästerna på då???? Alltid lika svårt tycker jag   ...kom gärna med några roliga förslag!!!


Bjuder på en lite jullåt som gått varm under tiden jag bakat 



Nä strax dax att återgår till det vardagliga livet med läxläsningen, förbereda middag och allt annat som vi alla är så duktiga på     

 

Ha en mysig onsdags eftermiddag och kväll 

/Maria


Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards