Alla inlägg under december 2013

Av Maria - 10 december 2013 22:10

Ikväll var det julbord med delar av jobbet i Brösarp....
God mat.... Mysigt sällskap.... Som vanligt blir man för mätt... Nu sova zzzzzzz
God natt

Av Maria - 10 december 2013 15:04

Ledig idag...skulle på medarbetarsamtal i em men det blev inställt.

Så efter ett läkarbesök så har jag mest fixat idag...

Lite tvätt och städ...men inget allvarligt   


Förberedelserna för jul går sakta...inget bakat och inte mycket pyntat men men...fönstren var putsade innan Sven kom besök.....   

Isabelle har lovat att ta fram tomtarna i år så det är skönt...och hon tycker det är kul   


Men jag känner mig redo för julen ändå för mitt enda måste under julen har jag satt på plats idag...

Kyrkan som jag fått av morfar...den sista av kyrkorna han gjort själv....och den fick jag av honom   

Den har sin plats och kommer alltid att innebära jul för mig   

 

Visst är den fin ?

 

   

      

 

Nu ska jag hoppa i duschen och förbereda mig inför kvällens julbord med jobbet   

 

 

/ Maria

Av Maria - 9 december 2013 09:00

Beställt och levererad


 

Av Maria - 8 december 2013 17:17

Kevin på #spotify   Vinnarlåten

Av Maria - 8 december 2013 16:44

Då har man avslutat denna jobbehelgen också.
Andra advent är redan här....

Isabelles klass är i simrishamn och står på julmarknaden i detta trista väder.... Tycker synd om dem som stått där.....

Men nu är det jag dom håller helg till halv tre imorgon då vi ska ha handledning

Kram på er allihopa

Av Maria - 8 december 2013 16:00

Beställt och levererat


   

Av Maria - 7 december 2013 08:35

Smaken är ju som baken, men jag är nöjd!
Jag har fastnat för Kevin sen han gjorde din audition.... Och det har hållet i sig till andras stora förtvivlan!!! ( Isabelle)

Han hade ju inte den bästa rösten i startfältet det vet jag men han var så lugn och verkade trygg i sig själv. Ja jag gillar hans stil....

Han har ju fått tagit en hel del skit också både från juryn och alla " haters".

Jag förstår inte hur man kan önska livet ur en annan så här.....
Sluta titta på programmet istället om man inte gillar det!!!!!

Bubblor det lite frukost sen ska mannen och jag hinna ned lite julklappsinköp innan jobb 12.30-21

Ha en skön helg
/ Maria

Av Maria - 6 december 2013 08:51

Nya kalendern kommen...  

Skrev in födelsedagar...och kom fram till att det blir mycket födelsedagar i år....ELLER lika många som annars men MÅNGA MÅNGA  nollor och femmor!!!!


Året börjar med Isabelle som blir 15!

Jag och mina fina vänner Helena, Oskar, Maria, Martin m fl fyller 35... (hjälp man börjar bli gammal)

Lillebror Martin blir 25...

Mamma och pappa och flera vänner där blir 60

Joakims bror Patrik och Isabelles gudmor Annelie blir 45....

Svärfar blir 75...

Min bästa kompis Helenas mamma blir 65...

Grannen Svend fyller 80...

Andra broderns bonusson fyller 10...

En kusin fyller 40...


Ja där är lite att välja på OM JAG NU SKRIVIT RÄTT I KALENDERN....

En födelsedag har jag skrivit på fel dag i två är fast att  jag vet att den fyller år dagen efter!!!!

Och igår sa jag till Joakim att en kompis fyller 40 på lördag ( inte nära vän så vi firar inte) ...gissa om jag blev nerplockad....hon blir 42 på lördag.....  ja som sagt så det kan vara nån miss även här ovanför....nån jag glömt eller nån jag lagt till extra...MAN VET ALDRIG MED MITT FÖRVIRRADE PANNBEN   


NU är denna veckan också snart slut men först har jag en jobbehelg att beta av...

Det är mycket jobb nu innan jul....är inne och flyter nästa helg och helgen efter det jobbar jag igen!!!!

Känns lite sådär....men men...

har fått ledigt två dagar extra veckan innan jul ( sem måndag) så då jobbar jag bara tisdag och onsdag..ledig torsdag (Nollat ut)  och fredag, då vi ska fira Alexanders 12 års dag sen jobbar jag lördag, söndag och måndag...

Har tyvärr många julklappar kvar att inhandla så imorgon fm måste mannen och jag sticka en snabbis och försöka fixa lite ....sen får vi se vad vi hinner med och vad vi har kvar!!!!



Nä minsann...gå och få något vettigt gjort människa....

Ha en härliga helg alla lediga fina människor...även alla fina vänner som jobbar   

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards