Alla inlägg under december 2013

Av Maria - 22 december 2013 21:45

I fm var jag och Isabelle på musikgudstjänst i tommarps kyrka.
Mysig med julkänsla när de fattas utanför fönstren.....

Kristin, Jonna och Philip stod för den fina musiken.

Efter kyrkan blev den avlämning av Isabelle och vidare för dagens
arbetspass 12.30- 21..... Mysig dag med Rebecca och Erika...kvällen bara flög iväg....
Nu har jag landat ändan i soffan en snabb sekund.... Blir strax sängen då jobb väntar igen imorgon 6.45-15.45
Lille julafton imorgon.... Fattar det inte riktigt

Sov gott alla fina
/ Maria

Av Maria - 22 december 2013 09:00

Beställt och levererat


 

Av Maria - 22 december 2013 08:45

Beställt och levererat


 

Maria

Av Maria - 20 december 2013 17:20

   


Av Maria - 20 december 2013 09:15

Just exakt nu ...kl 9.13, för 12 år sedan föddes världens charmigaste kille....min son Kim Alexander   

Han har alltid visst hur man lindar folk runt sitt lillfinger...och det funkar än   

Tiden går så fort bara....tänk att när han kommer hem från skolan idag har han fått sitt första skolbetyg och har avslutat denna terminen....

Bara en termin kvar på Gärsnäs skolan...sen blir det nya äventyr....det är inte klokt!

Min lille prins...

 

 

 

Grattis på din dag Alexander

Mamma älskar dej   




Av Maria - 19 december 2013 18:59

Vet inte om jag skrivit det innan...men sen Alexander föddes har jag alltid velat ha granen inne på hans födelsedag den 20/12....

Granen kom igår och idag har vi klätt den....


 

Av Maria - 19 december 2013 10:47

Jag har lagt till en länk bland mina här vid sidan till Ronny Cronvalls blogg om hans arbete för cancerdrabbade barn.

Det är Ronny som fixar de fina välgörenhetskonserterna i Vallby och i år i Tryde också. På facebook har han en grupp som heter Vallby och Tryde välgörenhetskonsert 2013 där han lägger upp aktioner mm. 


 

(bilden har jag hederligt snott från internet....)

 

Tänk om fler människor hade varit som Ronny....under 4 års tid har han samlat in 250 000 kr till Barncancerföreningen i Lund... Gå in och läs vet jag.....


 

Har ju skrivit redan innan om hur mycket känslor som kom ut när vi var i kyrkan och lyssnade på alla duktiga barn och ungdomar....det låten som berörde mig mest ( varför vet jag inte egentligen, men har lyssnar mycket på den när den var "aktuell") Och det var Vänner av John Ballard.....I kyrkan var det en kille som hette Daniel Överling som sjöng den helt magiskt...

I klippet som kommer med låten är det Mojje som sjunger....

 

Visst är den helt underbar       

 

/ Maria



Av Maria - 18 december 2013 11:11

Skulle bara duscha och bli fräsch innan jobb tänkte jag....

Vilket ledde till en skurad dusch och ett rensat avlopp....

Trodde nästa att vi hade snyltgäster när jag såg kalufsen i avloppet :)
Men får väl väl erkänna att det nog bara är vi tjejer i familjen som står för detta burr jag fann....

 

Örk.... Ingen vacker syn så en onsdags fm hihi.

Nu ska jag i varje fall leverera ett beställt kort.... Fixat 3 kort idag....

Sen är det snart tid att göra sig redo för dagens arbetspass 13-21.

Ha en skön onsdag!
/Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards