Alla inlägg under mars 2014

Av Maria - 20 mars 2014 11:24

Ni kan gissa om jag trivs....
Har varit i mormors lägenhet och letar gamla foton.
Tanken är att jag ska göra ett minnesalbum till mormor som hon kan ha och titta tillbaka i <3.

Tycker det är så kul och vilka roliga bilder hon har.... Nu sitter jag och försöker reda upp bilderna jag hittat och se vad jag fattas och behöver komplettera....

Nu får det bli en matpaus förvarning kallar jobbet 13-21.

Ha en härlig torsdag.
/Maria

Av Maria - 18 mars 2014 13:54

I förmiddags åkte jag med mamma och min morbror Christer för att besöka mormor på sitt nya boende.

Mormor var glad och visste att hon hade flyttat dit igår. Verkade gå bra... Gick på gympa när vi körde därifrån.

Jag köpte med mig en bukett lila tulpaner åt henne och gjorde ett kort

Vi körde till Norrmans och fika.... Deras goda smörgåstårtbitar med räkor :)
Mamma och delade på en...

Vi satt där och pratade en massa. Christer berättade om roliga händelser från sitt och vi hade det bara så mysigt.... Enkelt avslappnat och utan konstigheter :)

Tänk om det alltid kunde vara så!

Ikväll blir det jobb så just nu slappar jag lite... Sen kommer barnen hem om en timme ca så jag hinner träffa dem innan jag kör :)

/Maria

Av Maria - 18 mars 2014 07:08

Nu har jag lämnat mitt pyssel som jag skrev om i söndags tror jag....
Är så glad för mina vänner o ville visa lite uppskattning till två av dem denna vecka

Av Maria - 16 mars 2014 22:31

Dax att krypa ner ...zzzzz... Hoppas jag somnar direkt... Blev ingen middagslur som jag tänkt hihi.

Ikväll blev det lite eget kortfixande som jag ville göra... Bilder kommer när jag lämnat över till dina ägare.

Imorgon börjar en ny vecka med 5 arbetspass.... Och jag längtar till fredag när jag kan köra hem för då ska mysungarna EMMY och VIKTOR komma och sova över hos moster <3.
Ska bli så mysigt att pyssla om de små grynen....

Imorgon börjar Isabelle på sin praktik på Tommeliten i två veckor... Ganska kul att hon valt sitt "eget" dagis.

Imorgon blir det även en ny start för mormor som ska flytta in på "riktigt" boende... Har ju varit på korttidsboende sen i november.
Så på tisdag förmiddag tänker jag köra och hälsa på henne ( jobbar kvällen sen).

Men nu säger jag tack och god natt

/Maria

Av Maria - 16 mars 2014 07:45

Igår kväll var vi bjudna på 110 års kalas!

Det var lillebrossan Martin 25 år  

Sambon Josefin 25 år ( 26 i år)

 


Och Josefins syster Emelie och hennes sambo Christian 30 år

 

Det var en mysig och trevlig kväll med god mat och kul människor. Speciellt barnen hade det kul...alla dessa små kusiner som är jämnåriga ....det var full fart   


Så tack för en mycket trevlig fest Martin och Josse, Emelie och Christian   


De fick även dessa beställda korten....

   

Då var det åter igen söndag och veckorna bara rullar på....

Tänkte sova länge idag men när jag legat vaken sen sex var det lika bra att stiga upp.... får väl sova middag sen istället   


Ha en skön dag!

/ Maria

Av Maria - 15 mars 2014 08:05

Beställda och levererade

Av Maria - 14 mars 2014 17:51

Min systerdotter och guddotter Emmy fyller 6 år idag!
Stort grattis till henne:)

Ringde henne precis och gratulerade men hon hade inte riktigt tid med mig just då....
Frågade om hon fått något kul i present idag men hon visste inte riktigt .... Eller jo ett par skor av faster som sitter på golvet... Firad på dagis hade hon blivit i varje men sen hade hon inte tid mer med mig utan sa hej då :)
Faster fick överta luren ist...
Men det var kul att prata med henne också <3

Nu tänker jag hålla helg
Hoppas ni får en fin helg
/Maria

Av Maria - 13 mars 2014 06:04

Beställt o levererat

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards