Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Maria - 1 januari 2017 09:28

Januari


Den andre januari var det ett år sen min olycka   ....det var en dag med mycket blandade känslor.  

Det snöade massor och brodala låg i ett vitt täcke....

     

Jag var iväg på röntgen av mitt knä igen som var (är) stökigt och bråkigt   

Jag fick min behanding av atlaskotan i Malmö....den var välbehövlig.

 

Dum som man är fick en tjej ha mina vikta böcker i sin butik för att sälja... jag har fortfarnde inte fått mina pengar av henne för det hon beställde själv   


Brodala blev sålt och jag fick lägenhet i simrishamn ....( köpet drogs tillbaka när jag skrivit kontrakt i stan)   


Februari


Var i Malmö på återbesök av atlaskotan....det visade förbättringar och huvudvärken och yrseln nästan borta   


Röntgensvaret av knäet kom...inflammation med vätska   

Började packa inför flytten  

   


Mars


Vi flyttade i till Simrishamn...

     


April


Vänner är det bästa man kan ha  


Maj

Vi var iväg i Danmark i två dagar...Isabelle skulle på konsert med 5 Sos båda dagarna....första dagen i Herning då vi bodde på hotell där och andra dagen i Köpenhamn då jag var med konserten.

     

Vi hann med zoo innan konserten dag 2.....

        


Juni


Snapschat är kul   

   

Vår fina tandläkare i byn (Tommarp) Jenny firade 20 år i yrket

Sofi, Benjamin och Frank hälsade på oss på Brodala (Connys barnbarn och deras mamma)    

       

Så mycket kärlek det ryms i ögonen på en farfar   det var en mysig dag.


Juli


Min lille gudson William sov över hos oss i lägenheten   

   

Semestern började...första kvällen intog jag akuten med yrsel, kräkningar och en tryck som heter duga       


Conny och jag passade på när han var ledig och tog en dag på Ven på tandemcykel   

           


Vi bjöd ner familjen på krftskiva på brodala och Connys son Tommy var med oss  

       


Augusti

Många böcker lästes och viktes i sommar   

Konstaterar att lägenhet inte är något för oss egentligen....man kan ju inte gå ut hur som helst när som helst    


Vi var i Helsingborg på rix Fm...Isabelle, Conny och jag

     


Vi hade en utedag med lillebrossan Martin och Connys son Tommy......golf och go-cart

         

Det blev Rix Fm i Malmö oxå...med Isabelle och Johanna   

jag skulle inte med från början.....

         


September


Jag bokade in en ny undersökning av atlaskotas då varje dag kantas av huvudvärk igen.... Det såg bra ut men jag var stel och spänd så en vibrationsmassage bokades in till att börja med och sen vanlig massage var tredje vecka för att hålla borta det spända något......det gör ont som f-n men är behövligt.


Oktober


Weekensresa till Paris     

En helt underbar helg med sol och 20 grader kl nio på kvällarna.

Vi gick runt och kolla in så mycket vi hann med .....men det bästa med resan var vår förlovning i Eiffetornet den 8:e   

                               


Packade och förberedde flytten tillbaka till Tommarp och mitt barndomshem   äntligen blir det sambos på riktigt och inte bara lite hos dej och lite hos mig....nu blir vi en familj....vi och mina kära barn.


Bytte bil ....en riktig pärla

 

Premiärturen blev till Malmö och Rock of 80's

   



November


Österlen lyser på spinneriet....höstens höjdpunkt   tyvärr var det så dåligt väder med massa regn hela kvällen men vi hade jättemånga besökare ändå.... bla Loa Falkman som köpte julkort av mig och en av mina bokvikningar   


Vi åkte till Malmö och handlade lite nytt till huset....och jag gjorde äntligen min tatuering som jag velat ha ett bra tag nu...min minnestautering sen olyckan   

 

Vi har hjälpt mamma och pappa att flytta ner på Spinneriet och börjat flytta ut saker i huset   



December


Maria och jag var i Vallby kyrka på Välgörenhetskonsetren för Barncancerfonden i Lund.....Så fint som altid, fina artister och Ronny Cronvall som ordnar detta år efter år....en riktig hjälte   

 

Barnens rum fick en uppfräschning i huset, ny färg som de valde själva och nya golv

   


Maria och jag var iväg i Kristianstad och såg på Sigfridssons julkonsert på teatern....sååååå bra de är   


       


Julafton firade vi nere på Spinneriet hos mamma och papppa....det var ett antal år sen vi fira där.

 

Inget i världen kan slå julklappen jag fick av Isabelle    en glasburk med fina positva ord om mig och hälsningar från vänner   

       

Nu är 2016 till ända och ett helt nytt orört år 2017  ligger framför oss .....vem vet vad som väntar?

Jag har ju några saker jag önskar ska hända   

Men vi ska i varje fall fixa i huset, ta tag i våra liv och försöka bygga upp min dåliga kropp lite igen så man slipper ha ont överallt...... men det är ju bara småsaker i denna värld full av oro   


Nu önskar jag av hela mitt   att ni alla får ett underbart 2017...

nu ser vi framåt och lägger all negativ energi bakom oss och är med dem som vi tycker om och som vill oss väl   

 

Gott Nytt År önskar jag Er allihopa

  

Maria



 

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards