Alla inlägg den 23 juli 2016

Av Maria - 23 juli 2016 18:28

Här kommer lite nya böcker....

Isabelle beställde en bok med sin stora förebild Demi Lovato <3

Två gå bort presenter

Idag har jag bara tagit det lugnt efter nattens besök på akuten....
Sovit det mesta av dagen.

Hoppas att ni har en skön dag och kväll.
Maria

Av Maria - 23 juli 2016 08:21

Slutade kl ett igår :)
Vi var bortbjudna till fina vänner kl sex.
Det började bra, vi pratat, började äta osv.

Varmt var det...Och jag började snurra.... Yrseln bara slog på mig....svettades som en tok och magen körde rally....

Barnen gick ut och letade pokemon.... Jag gick nån vända på toaletten.... Började må illa...Conny åkte och hämtade blodtrycksmätaren.....jag kräktes två gånger...Trycket uppe på 186/116!!!!

Ringer efter Isabelle att vi måste åka igen.... Hem till mamma och pappa.... där svettningar vände till frossa så jag skaka.... Ringde sjukvårdsupplysningen som efter tusen frågor skickade mig till Ystad....

Vi kom in ca 21.20, tre före i kön till luckan...ca 30 min väntan först sen togs ekg, tryck, prover osv....
Ut och vänta på provsvaren som skulle ta en timme...
Ekg såg bra ut...

Åkte en sväng till McDonalds för nu var jag hungrig efter kräket.....

Tillbaka igen 22.30 Vänta...vänta...vänta... Jättemycket folk överallt.
Kom in på ett rum vid halv ett ca.... Vänta vänta....
Vid lite över ett kom en trevlig underläkare in.
Proverna var bra, något var lite förhöjt så det visade på inflammation.... troligen från munnen då jag har min penicillin till idag.

Trycket skulle jag kolla på vc.
Han testade synen, balansen, lyssna på hjärtat mm...
Yrseln ledde till kräkningarna och frossan visade oxå på nån inflammation.
Han undrade om yrsel i samband med olyckan och det hade jag länge.... Kanske något återkommit nu?
Sen sa han att eftersom jag var ung och proverna bra så fick jag åka hem...
Om jag fick feber, frossa eller liknande idag skulle jag åka in igen....

Väntade till två innan nån kom o drog nålen ur armen.....
Sen körde vi hem.

Nu ligger jag här och är svintrött, varm och hungrig...

Får bli en lugn dag idag....

Hoppas ni andra har en bättre start på semestern

Kram
Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards