Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

Vi skulle ju vara turister...

Av Maria - 15 augusti 2015 07:14

Igår var det tänkt att vi skulle visa Isabelles gotländska vän Fanny vad som finns på Österlen :)

Vi hade pratat lite löst om kåseberga och ale stenar, Glimmingehus, glass i hamnen...

Så tre glada tjejer på G...

Vi började med ett stopp på spinneriet :)
Pratade med brorsorna lite och bestämde oss för att åka till Forsakar i Degeberga.

Väl där började vi med en lunch

Under lunchens gång hände något och plötsligt var det bestämt att vi skulle åka till Dollarstore i Staffanstorp..... Hihi

en timme på andra hållet bara och med lite hjälp av vår vän GPS:en kom vi fram.
Och tjejerna shoppade loss

Klockan blev en hel del innan vi var klara där så vi begav oss hemåt igen för vi skulle grilla.

I Tomelilla sa jag att då går vi in på Boan och köper läsk... Förklarade att det var Skånes miniatyr Ullared haha.

Och vem blev salig.... Jo Fanny....haha....
-" Göta Petter detta är ju precis som ullared....hit kunde vi åkt direkt" kommer det på hennes härliga gotländska :).

Så det blev lite mer än läsk där....

Väl hemma tog vi en runda Yatzy innan maten var klar

Sen blev det gott grillat av Conny <3.

Efter maten körde vi in till hamnen för att äta den där glassen....Men där var ju stängt så det blev glass på Statoil

Sen körde vi en runda till skillinge där jag visa mitt jobb ( haha) sen åkte vi förbi Glimmingehus i mörkret så man knappt såg det....

När vi kom hem blev det en runda Uno....

Och jag vann ju så klart :)

Så det är väl bara till att konstatera att det här med att vara guide och visa vårt vackra Österlen var vi inte så bra på....
Men Fanny var nöjd så länge vi pratade bara..... Hon gillar skånskan :).

Vill bara passa på att säga att idag har Tommarps Ullspinneri visning kl tio och kl tolv..... Passa på att göra ett besök om ni har vägarna förbi. Trädgården är stängd pga att krutet lagts på renovering inomhus och lite andra projekt....med spinneriet är väl värt ett besök idag :)

Vi ses kanske där:)

( förlåt att bilderna ligger på fel hål.... Lyckades inte vända dem rätt)

Ha en underbar helg
Puss puss
Maria

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

26 augusti 2015 11:43

Nu är det ditt fel att min nacke skriker. :) Gotländska är härligt. Ni hann ju med mycket även om ni ändrade "lite" på schemat. Forsakar hade vi tänkt prova i sommar. Det kommer fler chanser. Jobbar du i Skillinge? Det är fint där. Vi ska dit på Bokens Dag på Skillinge Teater om några veckor.

Maria

26 augusti 2015 19:14

Ja jag jobbar i skillinge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards