Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Maria - 31 augusti 2015 08:04

Gick med Alexander upp till bussen nu eftersom han inte åkt härifrån innan.

"Riktiga " skolskjutsar går ju inte här längre utan det är Skånetrafikens linjer som gäller....

De var fem ungdomar som skulle på bussen här idag, jag vet fler som åker härifrån annars men fem stycken idag.

När bussen kommer är den redan ÖVERFULL!!!! Det står ungdomar ända framme sidan om chauffören...
Dessa fem klämmer sig på och Alexander får nästan väskan i kläm i dörren när den stängs.... Och där får de stå....precis innanför dörren med huvuden män framrutan....
Chauffören tittar på mig med en blick som visar att han känner sig maktlös typ....

Bilden visar precis som det såg ut....

Jag bara undrar ÄR DETTA RÄTT SÄTT ATT SPARA PENGAR???????

En buss med ungdomar som inte åker tryggt överhuvudtaget!!!!!!!!

Redan när det gick skolskjutsar här förra terminen så var just denna linjen full.. Hur tänker man då... Att det blir bättre att lasta ihop två fulla bussar till en?!?!?!?!?!

Jag gick in på kommunens sida o letade upp skolskjutsar... Tänkte hitta någonstans att ringa och klaga.... Titta vad jag hitta då....

Smart drag att lägga över ansvaret på Skånetrafiken....
Usch och fy...
Vart är vårt samhälle på väg????
Ska vi inte vara rädda om våra ungdomar som är vår framtid?????
Man hoppas ju att alla dessa får en framtid och inte blir skadade på vägen.

Kommer nog ringa och klaga ändå.... Blir så irriterad.....
Usch och fy igen.....

En arg och besviken mamma

Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards