Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Maria - 24 februari 2016 17:45

Idag har jag varit iväg på återbesöket av atlaskotan.
Det blev samma värmebehandling och massage som sist men utan justeringen av kotan.

Sen togs bilder igen.....

Det visade sig att jag blivit rakare i höfterna och ryggraden men axlarna har fallit tillbaka lite igen till samma position som innan.
Från sidan var knä,höft och axlar i rak linje men huvudet är fortfarande längre fram.
Viktskillnaden på höger och vänster ben var första gången 14kg, efter behandlingen bara 10kg och idag 13kg igen.

Summan av detta är ungefär att huvudvärken och yrseln är borta (jaja lite huvudvärk ibland men inte som innan).
Så behandlingen har gjort stor nytta och kotan är kvar i det nya läget. Jag var inte lika stel och var jämn i nacken typ. Men innan kroppen är helt åter kan det ta upp till ett halvår.

Troligen är mina ben olika långa, därav viktskillnaden på benen och axlarnas olika höjd.
Ska testa med inlägg på vänster sida.

Detta känns bra....Blev först lite besviken när viktskillnaden ökat igen men när han förklarade så fortstod man ju bättre och allt annat har ju blivit bättre eller på väg att bli det.
Och den största skillnaden är ju huvudvärken och yrseln. Det är sååååååå skönt att jag är av med det.

Så jag kan bara varmt rekommendera att göra denna undersökning om man har problem. Sen avgör man själv efter undersökningen om man vill lägga pengar på behandlingen eller inte.
Jag är glad att jag gjorde det.... Dessa dagar utan skallebank är guld värda...

Blev en tur till Ikea efteråt och lite inköp till lägenheten :)... Mindre än en vecka till flytt nu.

Ha en bra kväll och var rädda om er
Kram
Maria


Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards