Direktlänk till inlägg 26 december 2016

Julhelgen och jobbehelg

Av Maria - 26 december 2016 18:36

LILLE JULAFTON
Ledig hela dagen...
Monica och jag åkte till farmor för att önska God Jul. Tyvärr vet hon inte vilka vi är men för vår egen skull känns det bra att hälsa på.
En tanke som kom när vi var hos henne var att det är hemskt synd om våra äldre dementa personer :(

Farmor hade fått ett julkort ... på kuvertet stod hennes namn och adress. Namnet visste hon ju såklart att det var hon men det var ju inte hennes adress!!!
Sen när hon öppnade och läste så kände hon inte igen namnen på dem som skickat....
Hon satt och funderade och vände och vred, packa upp kortet, stoppade ner kortet osv hela tiden vi var där.

Tänk så onödiga saker vi utsätter våra kära för... ett julkort och hennes värld vändes upp och ner och mer förvirrad än annars.... fast att tanken från avsändaren bara var god och kärleksfull så blev den fel för henne:(

När vi kom hem fikade vi och barnen lekte och hade kul :)

På kvällen firade barnen jul i gladsax.

JULAFTON
Dagen började 5:20 när klockan ringde... jobba 6:45-14:30. Det var en mysig lugn dag på jobbet.

Sen blev det hem till Kalle Anka och fika ....

Julafton firade vi hos mamma och pappa på spinneriet <3.
Det var ett antal år sen vi var där nere på julen.
Det var en mysig kväll med hela familjen, god mat och många klappar.

Bästa julklappen var glasbruken på sista bilden från Isabelle.... full med lappar med fina positiva ord <3.

JULDAGEN
Lämnade barnen i gladsax kl två sen bar det av till jobbet .... det var en lång dag 14:30-22:00.... var fruktansvärt trött.

ANNANDAG JUL
Jobba 7:30-16:30....
sen in till stan och köpte pizza....
ikväll ska jag bara ligga och mysa under min nya filt jag fick av barnen i julklapp, se på tv, elda i spisen och mysa <3.
Conny jobbar till halv tio....
Inväntar ovädret ... laddar mobilen och tänt massa värmeljus ....

Ha en underbar kväll önskar jag er alla
God jul på er

Kramar från mig
Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards