Alla inlägg den 18 september 2017

Av Maria - 18 september 2017 15:47

Nu är det inte många veckor kvar av min graviditet och jag längtar som en galning att träffa detta lilla liv som gror inuti mig <3.
Få se vem det är som spökar med mig på nätterna och ger mig såna kickar ibland att jag nästan viker mig dubbel....

Det jag ser framemot mest är att slippa dessa jäkla sammandragningar... har varit duktig på att vila sen läkaren sa åt mig det i torsdags men inte hjälper det.... jag kan gå från sängen på morgonen och ner på soffan men jag får ändå en massa sammandragningar... men så är det :)


Skrev mitt förlossningsbrev för ett tag sen och just ORO är väl inte så kul.

Men det som jag i så fall känner oro över är om mitt bäcken ska fungera sen olyckan och sprickan jag hade i det ....

det skulle ju läka av sig själv och troligen har den ju gjort det oxå för det är ju ändå 2,5 år sen nu. Så det är väl det jag känner med oron men har tagit upp det redan med både barnmorskan i Simrishamn och läkaren och barnmorskan i Ystad så de vet.... och de i Ystad sa att det blir inga problem för det märker dem och då blir det ett akut snitt om de ser att det inte skulle fungera....
så egentligen är jag inte orolig längre men har med det i brevet så de som jobbar när jag kommer in kan läsa det om jag inte kommer ihåg det just då haha....

Sen kan jag känna att sitta och vara orolig nu innan för det ena och det andra leder ingenstans.... då hinner man bli hispig innan det är dax.... så det lämnar jag till efteråt när vi vet hur det gått <3.
Jag vet att det är skillnad på mig... 20 år... 22 år och nu 38 år....

Allt kan gå fel men det kunde det gjort när jag var 20 år oxå och hade ett skyhögt blodtryck och låg med två olika dropp i armarna för att få igång förlossningen och det andra för att få ner trycket..... så jag har inga tankar om hur jag vill ha det nu innan, visst önskemål finns men det får denna förlossning utvisa hur det blir.

Känner mig ganska trygg i mig själv i detta och har en underbar man som kommer stå vid min sida <3.
Maria

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards