Direktlänk till inlägg 2 augusti 2017

Semester

Av Maria - 2 augusti 2017 11:29

Läste en artikel nånstans om semester....
Tyckte den var himla bra, för det var så mycket som stämde....

För vems skull har vi semester?

Gör jag det jag vill göra när jag tagit semester från jobbet?
Gör jag det som alla andra vill att jag ska göra och förväntar sig att jag ska göra?
Eller vad händer egentligen?

Denna semestern har jag bara tänkt ta det lugnt ....
visst man gör ju det som måste göras ändå.... tvätta, städa, laga mat osv men det är ju självklara saker ....

men måste jag tex köra dit för att nån annan tycker det?
måste jag träffa just den för att den tycker det?

Nä ibland måste man tänka på sig själv och sitt eget bästa och följa sin egen vilja ....

Så jag har bestämt att nästa vecka när barnen är hos sin pappa
( Isabelle ska bara bestämma sig hur hon ska göra hihi ) men om jag är ensam då ska bara jag bestämma över min sista semestervecka ...
( nu låter det som att de andra bestämt över mig men det är inte så jag menar, jag älskar när jag har min familj o barnen hos mig)

På måndag är Conny ledig så då vill vi ha fint väder sen jobbar han tisdag till fredag och då ska jag bara göra precis det jag känner för, precis när jag vill.... när han är ledig tar vi tag i det vi tänkt tex måla om sovrummet osv....
Sen på fredag åker vi till Lysekil på bröllopsweekend och njuter <3
Då ska Conny få visa sina ställen han lekt på, jobbat på, bott på osv... vi tar helgen som den kommer och bara njuter.

Ha en skön dag
Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards