Alla inlägg den 20 juni 2017

Av Maria - 20 juni 2017 18:30


Med övervikt, högt blodtryck och minipiller har det börjat växa ett litet knyte i min mage

( två st från början ).


Den 15 mars kissa jag på sticka och fick positivt resultat.... ni kan kanske förstå reaktionen mitt i bröllopsplanering och framtidsplaner   

Men Conny tyckte inte om att jag gick och mådde dåligt   


Det var bara att boka tid på mvc för att se om det verkligen kunde vara sant....

så den 24 mars träffade vi läkaren och då fick vi se vår lilla ärta första gången, det var verkligen sant och det fanns två fostersäckar men den andra var tom nu, så vi miste en plutt utan att veta om den...


Det bästa var när läkaren frågade när jag hade sista mensen.... eh ja ... för typ 16 år sen ... haha ni skulle sett hennes ansikte    


Bröllopsplanerna kom lite i andra hand nu och risken för missfall var stor pga mitt tryck osv... 

tröttheten slog ut mig totalt, illamåendet var grymt och finns kvar än men lite lindrigare.... 

bröllopsklänningen kom på posten och satt fint men efter 5kg minus på vågen pga illamåendet så var den lite stor när den 27 maj väl kom.... 

men vad gjorde det när jag gifte mig med min älskade och hade våra käraste med oss på vår stora dag och vårt kärleksknyte i magen som klarat sig än så länge   


Vi är nu beredda på alla reaktioner som vi vet kommer men det är vårt beslut, våra liv och vår baby....

vi vet att vi är äldre men vi är absolut inte de första att få barn på äldre dagar... 

( det kommer bli så kul när vissa får veta för de har redan sagt sin åsikt utan att veta om graviditeten  och då vet jag att när människan säger grattis va kul... då menar den egentligen nått helt annat )...

Så kul!!! Men brukar inte lägga nån större vikt på dennes kommentarer   

 



Vi har erfarenheten, tryggheten och varandra...

vi är redo att ta emot vår baby   


 


Idag var vi på ultraljud igen .... det är en livlig krabat som inte ville vara stilla för att bli fotad eller mätt   

vi fick ta en paus, jag fick upp och gå en runda så att baby kanske ändra läge i magen... sen gick det lite lättare att se...men vad det var för kön det vet vi inte för den stökade rundor   

barnmorskan sa att detta barn kommer inte sitta där ni lämnar den ...  

Jag är nu i vecka 20 så halva tiden har gått   


Nu håller vi bara tummarna för att mitt blodtryck inte kommer leva jäkel andra halva av graviditeten och att vi verkligen får se vår baby födas när det är tid... 

Risken att jag får havandeskapsförgiftning denna gången oxå är stor sa barnmorskan men de vet att jag haft det innan så det blir koll på det....


Så nu har vi berättat vår fantastiska nyhet ( eftersom det börjar bli svårt att dölja magen)

så slipper det bli en massa spekulationer och rykten....

ja vi är gravida och väntar vårt kärleksknyte i november   


Glad midsommar alla fina vänner   



Maria   







Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards