Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Bra start på nya året?!?

Av Maria - 8 januari 2015 07:36

Ja så här började jag ju då mitt 2015.
En kompis och jag skulle åka och fika då ett träd trillat över vägen och vi var tvungna att stanna bilen!
Vi gick ut och rensade lite på vägen och det sista jag minns är att han säger :
Sätt dej nu i bilen.... Och jag går mot bilen!

Nästa bild jag har i huvudet är en massa ambulansfolk och sjukhusfolk... Men just då fattade jag inte att det var mig de grejade med!!!

Hela fredagen är ett stort töcken.... Jag vet att jag hade nära och kära hos mig och jag vet att jag var fastspänd ett bra tag. Jag minns att jag blev illamående och kräktes några gånger när de körde mig i korridorerna mellan röntgen osv. Jag minns även alla nålar de stack i mig.... Jag som hatar nålar ser ut som en jävla nåldyna nu. Sen allt annat har jag typ fått berättat för mig... Alla konstiga saker jag kläckte ur mig om mina nya gardiner som väntar på posten osv.

Själva olyckan säger alla att jag hade änglavakt med tanke på stenar och buskar som fanns i diket där jag tog min flygtur till. Som min bror Mikael sa hade jag nog morfar min med mig... Min saknade morfar Willy vakade nog över mig för att det inte var min tur än <3.

De skador jag drog på mig förutom alla mina fina skiftande blåmärken och skrubbsår och stygn lite här och där, fruktansvärt huvudvärk och yrsel det är....
En spricka i bäckenet som läks av sig själv så smått men gör förbannat ont så fort jag ska flytta mig eller röra mig lite i sängen... Men men sånt man får ta.
Någon liten blödning i magen som slutade. Sen är det då mitt lilla knä som fick smällen o korsbandet är skadat. Har en ställning på det benet i sex veckor till att börja med... Återbesök om tre veckor ca. Så nu linkar man fram så gott det går på kryckor som inte är så sköna pga stygnen på mina armbågar :)
Mina glasögon försvann så just nu lever jag med min ca10-15 år gamla .... Inte så bra men har en tid att kolla synen idag.

Mitt i röran lyckades jag slå fel pinkoder o pukkoder mm o låsa min mobil.... Kom ut på nätet till slut när jag låg på kirurgen och kunde få lite kontakt med omvärlden.
Det var jättemånga som då hade skrivit till mig på bla fb och detta fina fick jag av min älskade dotter... Min käre bror skrev ut det så jag kunde läsa det

Grät som en liten baby när jag läste det om och om igen... Fick även bla dessa....

Gissa hur många tårar jag fällt där inne på sjukhuset för jag känt och känner er värme och omtanke om mig <3. Jag har läst alla inlägg ifrån er allihopa på min fb och blir jätterörd <3. Tack ska ni ha alla alla fina vänner. Och nu menar jag även mina kompisar utan fb som kom till mig på sjukhuset och hälsa på när jag inte var i så gott skick.... Ni betyder allt för mig mina fina älskade vänner <3.
Jag skriver inga namn för hjärnan är inte helt i funktion än så jag vill inte glömma någon alls<3.

Fick ett meddelande på messenger som jag blev lite förvånad men väldigt glad och kaxig över

Jag var ju tvungen att svara Cleas och han svarade tillbax två gånger till tror jag.... Stolt som en tupp blev ju jag.
I går när jag kom hem fick jag reda på vem som fixat med denna fina hälsningen .... Min kära svägerska Lisa <3.... Hon tyckte jag kunde få något extra

Tack så mycket Lisa <3 för allting ni gjort dessa dagar.

Nu de närmaste dagarna ska jag försöka lära mig hantera mina kryckor lite bättre och få till en vardag igen....

Jag är evigt tacksam att jag kom så här lindrigt undan.... 5 dar på sjukhus efter att blivit påkörd.... Det kunde ju gått så mycket mycket värre.
Jag är evigt tacksam att jag hade min kompis med mig som hittade mig i diket och larmade ambulansen...
Vem vet hur det hade slutat annars?
Men den tanken låter jag faktiskt bli att tänka på....
En nattpersonal På Avs sa det till mig att jag skulle vara glad att jag inte har ett endaste minne av det som hände där ute på vägen.... Och det är jag verkligen <3.

Jag är bara glad att det gick så här bra och är tacksam för all vänlig och omtänksam personal jag mött på akuten, Iva, Ava och kirurgen.
Tack till precis alla som hjälpt mig, hälsat på mig, tänkt på mig och funnits till hands för mig <3....
Jag älskar er allihopa !!!!
/Maria

 
 
Åsa keineson

Åsa keineson

8 januari 2015 08:20

Så skönt att du är hemma igen.

http://asasblogg.bloggplatsen.se

Maria

8 januari 2015 10:53

Tack det är det verkligen

 
Ingen bild

Karina

8 januari 2015 13:41

Skönt att höra att du är hemma igen och börjar din väg tillbaka igen i vardagen, skynda långsamt med andra ord. Nu ska du bara läka och ta hand om dig! Ha det gott ! 🌼🌻🌼

Maria

9 januari 2015 09:19

Tack så jättemycket, är så skönt att vara hemma. Tar det väldigt lugnt

 
Ingen bild

Maria J

8 januari 2015 15:22

Så skönt att du är hemma....ta hand om dig! Stor kram

Maria

9 januari 2015 09:20

Tack så jättemycket Maria

 
Ingen bild

Lisa

10 januari 2015 06:21

❤️❤️❤️ du är viktig för oss. Gör allt för att muntra upp dig och få dig att må bra.❤️❤️❤️

Maria

10 januari 2015 09:23

Tack Lisa ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards