Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Gårdagen som blåste bort!!!

Av Maria - 22 juni 2013 10:01


Gårdagen började bra med 8 timmars pass ihop med fina Rebecca

    


Det var en lugn och skönt dag på jobbet och Rebecca bakade världens godaste Midsommar tårta

  En av våra boende sa att den var "härlig" !

Jag hann fixa till midsommarfrisyren på Rebecca också innan vi slutade...

 


Under dagen hade jag lite sms-check med mannen här hemma om läget var under kontroll inför kvällen....men tältet vi satte upp i torsdags kväll var på väg att ge sig iväg....       


Väl hemma började paniken så smått....tältet var kaos pinnarna trillade av, tältduken blåste sönder.... Vi kollade in typ alla hörn av trädgården efter någon lugn plats att sitta på...men NÄ!!! Tyvärr fick jag duka här inne med engångartiklar....tycker jag inte om....men vad gör man när tiden börjar bli knapp och gäster på ingång

    #midsommar = sitta ute!!!


Jag började på maten, Jansson och Carlsson i ugnen, potatiskastrullerna på spisen osv....och då går en propp...inget fungerar i köket!!!!!

Mannen fick in och byta på det igen....då slår jordfelsbrytaren ut!!!!!

Till slut kommer vi fram till att en av plattorna på spisen la av.....( ni vet en gammal hederlig spis med fyra plattor.....)

Så kvickt på med en ny platta och igång...

Gästerna droppade in och med gemensamma krafterna fick vi fram all mat ur kylen och buffen var på plats     mums...

Vi åt och åt och åt lite till...


Efter maten hade mina kära barn gjort en tipsrunda i byn och vi hann nästan runt innan regnet kom så smått...lite halvblöta gick vi sen in och åt lite till...    hihi mycket mat när det e´midsommar   


Lite senare...läs typ vid halv tolv blev den sen kaffe med bulle och tårta...

  Kära dottern Isabelle tyckte att vi skulle göra en regnbågstårta....  


Lite mer gott i form av chips och godis mm så avslutade vi en Midsommarafton som började bra, dalade en aning i mitten men fick ett bra slut   

Och sängen intogs vid halv tre....


I dag är man lite lagom trött efter lite för lite sömn...men jobbepasset börjar inte förrän fyra idag, skönt!


Ha en härlig Midsommardag allihopa

Maria

 
 
Ingen bild

Rebecca

22 juni 2013 10:34

Naw va du e kär, ja det va en mysig dag på jobbet igår❤
Och er fest verka mysig fast ni fick sitta inne 😘

Maria

22 juni 2013 12:18

Ja det blev en lyckad dag trots väder och vind :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 6 juni 2022 08:57

Jag glömde att få med korten åt Martin igår på hans examen Han ville inte bli firad bara träffas, så vi köpte något bubbel åt honom och på den gjorde jag en enkel tag runt flaskhalsen  Mamma kom oxå på att hon inte hade något kort, så ett dyk i ...

Av Maria - 6 juni 2022 06:38


  Hej igen! Det var några år sen man använde sig att denna bloggplatsen....   minns inte riktigt hur man gör...  men tyvärr verkar Nouw flippat ut totalt och absolut ingenting fungerar. Det var ju av den anledningen jag bytte härifrån för att ing...

Av Maria - 27 oktober 2018 12:28

5113336514

Av Maria - 28 september 2017 09:22

nya bloggen  nouw.com/mariasvardag   Vet inte om det går att klicka på länken men det är adressen   Maria ...

Av Maria - 28 september 2017 07:10

Hej Allihopa....   blir knäpp på denna bloggplatsen för ingenting fungerar längre... Jag kan inte själv gå in på bloggen genom mobilen och vet att det är fler än jag som har det likadant     så just nu är det datorn som gäller när jag vill gära...

Presentation

Hej! Jag heter Maria och är en 43 årig trebarnsmamma.
Min blogg handlar om familjen, vänner, scrapbooking, bokvikning och min vardag.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards